Visiting Professor Programme 1, 2009 - 2013

Finansiärer: Carl Bennet AB, Elanders AB, AB Volvo, Stena AB, Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur, SKF AB, Stiftelsen för ekonomisk forskning i Västsverige

Fråga till Robin och Karin:
Kommer professorerna att ligga i POP (Personalkatalogen)?
Vill vi ha kvar sidorna med de trevliga texterna? I så fall får vi lägga upp dessa som infosidor och kopiera in texten. I så fall gör vi de för de professorer som fortfarande är aktiva.

Namn Område Hemuniversitet
Agmon Tamir Financial Economics Tel-Aviv University, Israel Bild borttagen.
Bagchi-Sen Sharmistha Industrial Economs, Management University of New York at Buffalo-State University of New York, USA Bild borttagen.
Bértola Luis Economic History Universidad de la Republica, Uruguay Bild borttagen.
Browne Mike Logistics and Transport University of Westminster, UK Bild borttagen.
Cochoy Franck Marketing, Economic Sociology University of Toulouse II, France Bild borttagen.
Cullinane Kevin Logistics University of Napier, Edinburgh Bild borttagen.
Dufwenberg Martin Behavioral Economics, Game Theory, Experiments University of Arizona, USA Bild borttagen.
Fischer Carolyn Environmental Economics Resources for the Future, Washington D.C., USA Bild borttagen.
Gangopadhyay S. Finance India Development Foundation, India Bild borttagen.
Getz Donald Tourism University of Queensland, Australia Bild borttagen.
Haberfeld Yitchak Management, HRM Tel-Aviv University, Israel Bild borttagen.
Hatch Mary Jo Branding & Design University of Virginia, USA Bild borttagen.
Head Lesley Human Geography University of Wollongong, Australia Bild borttagen.
Herzel Stefano Mathematical Finance University of Rome "Tor Vergata", Italy Bild borttagen.
Kirchler Michael Finance University of Innsbruck, Austria Bild borttagen.
Knights David Management Bristol Business School, United Kingdom Bild borttagen.
Kocher Martin Behavioural and Experimental Economics University of Munich, Germany Bild borttagen.
Kunda Gideon Management Tel-Aviv University, Israel Bild borttagen.
Macharis Cathy Transport and Logistics Vrije Universiteit, Brussels, Belgium Bild borttagen.
Maddox Lynda Marketing The George Washington University, USA Bild borttagen.
McCloskey Deirdre Economic History University of Illinois, Chicago, USA Bild borttagen.
Nagurney Anna Operations Management University of Massachusetts, US.A Bild borttagen.
Narayanaswamy R. Economics & Social Science Indian Institute of Management Bangalore, India Bild borttagen.
Park Sang-Chul International Business Korea Polytechnic University Bild borttagen.
Pennings Frans International Labour and Social Security Law University of Utrecht, Netherlands Bild borttagen.
Petersen Bent International Business Copenhagen Business School, Denmark Bild borttagen.
Phang Sock-Yong Economics Singapore Management University., Singapore Bild borttagen.
Sutter Matthias Behavioral Economics University of Innsbruck, Austria Bild borttagen.
Thampy Ashok Finance Indian Institute of Management Bangalore, India Bild borttagen.
Van Caenegem William Law Bond University, Australia Bild borttagen.
Woodilla Jill Business & Design Business & Design Lab Bild borttagen.
Zhongming Wang Management School of Management at Zhejiang University, China Bild borttagen.