Illustration av person med psykiska besvär
Foto: Shutterstock

Vi söker patienter med lättare psykiska besvär

Psykologiska institutionens utbildningsklinik hjälper årligen över 400 personer med deras psykiska besvär. Vi söker nu patienter som lider av specifika fobier, men också lättare former av depression, ångest och tvångssyndrom. Vi har just nu brist på patienter och det finns lediga platser i närtid. Kostnaden är endast 100 kr/gång.

Terapeuterna

Vid Psykologiska institutionens utbildningsklinik utförs behandlingen av studenter som är i slutet av sin femåriga psykologutbildning. Under hela behandlingen har de handledning av en erfaren legitimerad psykolog eller psykoterapeut. Du som patient går så många tillfällen som du kan tänkas behöva för att bli hjälpt.

Vi söker patienter till vårterminen och höstterminen 2024
Vi har just nu många lediga platser för behandling av specifika fobier. Vi tar även emot intresseanmälningar för KBT-behandling för tvångssyndrom, lättare nedstämdhet, paniksyndrom, ångest/oro, stress, insomni, hälsoångest och social ångest. Det finns även många lediga platser till hösten 2024.

Välkommen att göra intresseanmälan!
Direkt till intresseanmälan
Läs mer på utbildningsklinikens hemsida