En person som sitter på golvet
Foto: Shutterstock

Bli av med din fobi

Fobier drabbar många och försvårar vardagen och minskar livskvalitén. I många fall går det att få hjälp genom kognitiv beteendeterapi (KBT). Här på psykologiska institutionen har vi en psykoterapimottagning och vi tar nu emot anmälningar för terapi under hösten 2023 och våren 2024. Kostnaden är 200 kr/gång.

Terapeuterna

På psykologiska institutionens psykoterapimottagning utförs behandlingen av studenter som är i slutet av sin femåriga psykologutbildning. Under hela behandlingen har de handledning av en erfaren legitimerad psykolog eller psykoterapeut. Kostnaden per besök är 200 kronor.

Vi söker patienter till höstterminen 2023 och vårterminen 2024

Vi söker dig som har en specifik fobi, exempelvis hissfobi, spindelfobi, ormfobi, sprutfobi, höjdfobi eller fobi för trånga utrymmen - eller någon annan vanlig eller ovanlig fobi.

Välkommen att göra intresseanmälan!

Mer information om hur du går tillväga för att anmäla dig samt om mottagningen hittar du på psykoterapimottagningens hemsida