WFH

Donera dina steg till forskningen om covid-19

Som forskare är vi intresserade av att lära oss mer om huruvida pandemin och efterföljande rekommendationer att arbeta hemifrån har påverkat människors vardagliga rörelsemönster. Vi tror att dessa uppgifter kan vara användbara inte bara för forskningsändamål utan också för individer som använder appen för att få en förståelse för sin rörelse.

Genom att ladda ner Work From Home-appen kan du jämföra dina rörelsemönster före och efter arbete hemifrån. Appen hjälper till att visualisera stegdata från källor som Apple Health och Garmin för att få en uppfattning om hur dina rörelsemönster har förändrats efter pandemin och arbetet hemifrån.

Work From Home-appen har utvecklats för forskningsändamål av Göteborgs universitet. Ingen data kommer att skickas till våra servrar förrän du uttryckligen samtycker till att dela dina uppgifter. Du kan läsa mer om vår hantering av data i sekretesspolicyn och i FAQ nedan.

Ny app riktad mot elever, studenter och lärare

Rör du dig mer eller mindre sedan du började studera hemifrån? Är du lärare och vill hjälpa dina elever förstå hur distansutbildningen påverkar deras hälsa?