Foto: Engin Akyurt, Unsplash

Maten, sinnena och sensorisk kommunikation

IKG116
Grundnivå
7,5 högskolepoäng (hp)
Studietakt
Undervisningstid
Blandad undervisningstid
Studieort
Ortsoberoende
Distans
Undervisningsspråk
Start/slut
Ansökan öppen
Anmälningskod
GU-19115
Ansökan stängd. Sen anmälan öppnar 15 juli 2024.

Om utbildningen

Vet du om att det finns en vetenskap bakom smakerna, konsistenserna och aromerna i maten vi äter? Ta chansen att lära dig mer om hur dina sinnen fungerar och hur forskare och företag tar fram sensoriska beskrivningar och smakprofiler för sensorisk marknadsföring. Kursen kommer att ge dig insikt i hur dina upplevelser påverkas av tidigare erfarenheter, attityder och dina unika sinnens förmåga. Du får möjlighet att fördjupa dig i en livsmedelsprodukt och dess sensoriska profil med hjälp av sensoriska analysmetoder.

Kursen är flexibel och helt digital, så du kan utforska sinnenas värld var du än är och när det passar dig bäst under kursens gång. Anslut till vår nätgemenskap och forma framtidens sensoriska upplevelser.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet

Urval