Ungdomar på ett sädesfält.
Kajsa tycker det är roligt att genomföra arrangemang med fokus på unga, demokrati och EU.
Foto: Dim Hou

Kajsa sprider kunskap om EU

Kajsa Urge läste masterprogrammet i Europakunskap med humanistisk inriktning. Idag arbetar hon som projektledare på Europa Direkt Sjuhärad. Utbildningen har gett henne förmågan att analysera saker på djupet och ställa slipade frågor till experter.

FAKTARUTAN

Namn: Kajsa Urge.

Ålder: 34.

Kommer från: Mullsjö, bor i Mölnlycke.

Yrkestitel: Projektledare.

Arbetsplats: Europa Direkt Sjuhärad.

Utbildning: Masterexamen i Europastudier med humanistisk inriktning på Göteborgs Universitet. Filosofie kandidatexamen i internationell administration med språk – statsvetenskap samt en filosofie kandidatexamen i engelsk lingvistik.

Tre ord om Göteborgs universitet: Nätverk, utvecklande, roligt.

Gör på fritiden: På fritiden gillar jag att hitta på saker med mina vänner och engagerar mig gärna ideellt i olika föreningar och organisationer. Jag gillar att vara ute i naturen och har också ett stort intresse för odling. Jag vill därför gärna slå ett slag för den fina odlingsföreningen Urban Gardening på Göteborgs Universitet som är öppen för både studenter och personal på GU och Chalmers.