Lekande barn i Afghanistan.
Josefine Lönnroth tycker att hennes jobb känns meningsfullt, trots svårigheten att arbeta i en så komplex kontext som Afghanistan.
Foto: Sohaib Ghyasi

Josefine har nytta av allt skrivande som ingick på programmet

Josefine Lönnroth läste International Administration and Global Governance (IAGG), inriktning double degree och har därmed två masterexamina. Idag arbetar hon på Sida, med fredsbevarande insatser i Afghanistan.

Mer om Josefine Lönnroth

Ålder: 28.

Kommer från: Lidköping.

Yrkestitel: Programansvarig.

Arbetsplats: Sida.

Utbildning: Kandidatexamen i offentlig förvaltning, Göteborgs universitet, masterexamen i International Administration and Global Governance, Göteborgs universitet och masterexamen i Chinese Politics and Diplomacy, Fudan University.

Därför ska man läsa vid Göteborgs universitet: Det är ett välkänt och högt rankat universitet i Sverige. Universitetet har engagerade föreläsare och erbjuder många möjligheter för de studenter som vill studera och praktisera utomlands. Att studera i en storstad som Göteborg innebär också goda möjligheter till att utöka sitt kontaktnät med relevanta personer för framtiden och få ett bra arbete såväl under studietiden som efter.