Göteborgs universitet
Studenter som går i en gångtunnel
Foto: Anna-Lena Lundqvist

Studiebesök

Vill din gymnasieklass komma på studiebesök hos oss? Vi erbjuder chansen att få en inblick i vår verksamhet, få träffa studenter och se vilka möjligheter som finns att plugga hos oss.

Ni kan antingen välja att besöka ett ställe eller kombinera flera olika områden. Vår verksamhet är koncentrerad till två platser i Göteborg; huset Natrium på Medicinareberget och Campus Johanneberg/Chalmersområdet.

Ett studiebesök kan också kombineras med en populärvetenskaplig föreläsning. Vår samordnare hjälper er att sy ihop ett program som passar utifrån våra möjligheter och den dag ni vill besöka oss.

Framförhållning krävs

Vi har tyvärr svårt att hantera förfrågningar som kommer med kort varsel. Kontakta oss gärna i god tid, så har vi större möjlighet att kunna erbjuda just den ni efterfrågar.

Följande ämnen erbjuder studiebesök: