Personer som samtalar i en mässhall
Foto: Anna Rehnberg

Exjobbsmässa inom hälsa, life science och teknik

Hälsa & medicin
Naturvetenskap & IT

Den 7 maj är det dags för vårens exjobbsmässa inom hälsa, life science och teknik. Mässan är ett samarrangemang mellan Göteborgs universitet, Chalmers och Sahlgrenska universitetssjukhuset.

Mässa
7 maj 2024
Konferenscentrum Wallenberg, Medicinaregatan 20A

Exjobbsmässans syfte är att erbjuda studenter på Göteborgs universitet och Chalmers möjligheten till tvärvetenskapliga projekt. Mässan riktar sig främst till studenter på masternivå, men inkluderar även vissa kandidatstudenter.

Handledare från Chalmers, Göteborgs universitet och Sahlgrenska Universitetssjukhuset får möjlighet att presentera sina projekt för en gemensam grupp studenter från Göteborgs universitet och Chalmers. Därefter kommer studenterna att få möjlighet att ställa frågor och diskutera projekten direkt med handledaren.

Projekt som sker i samverkan mellan något av lärosätena och ett företag är också välkomna att delta.

Projekt sökes

Har du ett projekt som kan passa för ett examensarbete inom hälsa, life science och teknik, eller något annat område som bryggar över mellan Göteborgs universitet, Sahlgrenska Universitetssjukhuset och Chalmers?

Anmälan för handledare

Anmälningstiden för handledare har passerat. För frågor kontakta Marie Strandevall.

Vill du göra ett tvärvetenskapligt exjobb?

Ta chansen att göra ett tvärvetenskapligt projekt och få en unik möjlighet att arbeta sida vid sida med studenter med annan kompetens.

Anmälan för studenter

Anmäl dig senast 29 april