Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Anna Lyngfelt

Universitetslektor

Anna Lyngfelt
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
anna.lyngfelt@gu.se
031-786 2248
0766-182248

Rumsnummer: B4 473
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Senaste publikationer

Avslutning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys. Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin (red.) , Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Nyanlända elevers litteracitetspraktiker i skolan
Anna Winlund, Anna Lyngfelt, Åsa Wengelin
Educare, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Analys och textsamtal om multimodala digitala elevtexter
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi, Peter Andersson
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inlindade budskap och sofistikerad argumentation. Om behovet av att utveckla klassiskt-retoriska analysformer
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller, Michael Tengberg
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

"Jag ritade först sen skrev jag” - elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3
Eva Borgfeldt, Anna Lyngfelt
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

"Vem bryr sig?" Om undervisning i critical literacy och argumenterande multimodal samhällsinformation
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller
Läsa mellan raderna, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Lust att lära och möjligheter att lyckas – om lässtrategiarbete i praktiken
L Björkman, A Dahlberg, I Derbring, T Kerstinsdotter, Anna Lyngfelt
Ewa Bergh Nestlog & Nils Larsson (red.) Svenska – ett inkluderande ämne. , Stockholm, Natur & Kultur Läromedel, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 50

2017

Avslutning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys. Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin (red.) , Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Nyanlända elevers litteracitetspraktiker i skolan
Anna Winlund, Anna Lyngfelt, Åsa Wengelin
Educare, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Analys och textsamtal om multimodala digitala elevtexter
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi, Peter Andersson
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inlindade budskap och sofistikerad argumentation. Om behovet av att utveckla klassiskt-retoriska analysformer
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller, Michael Tengberg
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

"Jag ritade först sen skrev jag” - elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3
Eva Borgfeldt, Anna Lyngfelt
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

2016

"Vem bryr sig?" Om undervisning i critical literacy och argumenterande multimodal samhällsinformation
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller
Läsa mellan raderna, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Lust att lära och möjligheter att lyckas – om lässtrategiarbete i praktiken
L Björkman, A Dahlberg, I Derbring, T Kerstinsdotter, Anna Lyngfelt
Ewa Bergh Nestlog & Nils Larsson (red.) Svenska – ett inkluderande ämne. , Stockholm, Natur & Kultur Läromedel, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 50

Sidansvarig: Växeln|Sidan uppdaterades: 2017-04-19
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?