Hoppa till huvudinnehåll
Länkstig

Spelutvecklingsprojekt

Kurs
Avancerad nivå
7,5 högskolepoäng (hp)
Studietakt
50%
Undervisningstid
Dag
Studieort
Göteborg
Undervisningsform
Campus
Undervisningsspråk
Engelska
Start/slut
-
Ansökan öppen
-
Anmälningskod
GU-18665
Tillfället är inställt

Om utbildningen

Kursen syftar till att ge en fördjupad förståelse för de centrala utmaningarna i spelutveckling genom praktisk träning och reflektion i ett spelprojekt.

Centrala utmaningar som tas upp i kursen är samverkan mellan olika tekniska delar av ett spel, hur en spelmotors alla delar kan samverka för att skapa en specifik spelupplevelse, samt hur metoder och verktyg bäst kan stödja en utvecklingsprocess. En kombination av nya och tidigare genomgångna metoder och verktyg kommer användas i kursen.

Förutom ren utveckling av ett spel och spelmotor ingår speltestning och reflektion kring etiska och sociala effekter den framtagna lösningen kan ha.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För att vara behörig till kursen ska studenten ha avklarat följande kurser, eller motsvarande: TIA248 Introduktion till spelvetenskap, 7,5 hp TIA098 Gameplay Design, 7,5 hp TIA265 Spelmotorarkitektur, 7,5 hp Följande kunskapsnivå i Engelska krävs; Engelska 6/Engelska B eller motsvarande från ett erkänt internationellt test, t.ex. TOEFL, IELTS. 

Urval

Högskolepoäng, max 225 hp.

För antagning till sommaren 2021 och framåt gäller följande urval: högskolepoäng, max 165 hp.