Hoppa till huvudinnehåll
Länkstig

Spelmotorarkitektur

Kurs
Avancerad nivå
7,5 högskolepoäng (hp)
Studietakt
50%
Undervisningstid
Dag
Studieort
Göteborg
Undervisningsform
Campus
Undervisningsspråk
Engelska
Start/slut
-
Ansökan öppen
-
Anmälningskod
GU-28667
Ansökan stängd

Om utbildningen

Kursen ger en föreståelse för komponenterna i moderna spelmotorer och interaktiva simuleringar.

Modellering och implementation av spelmotorer och interaktiva simuleringar är kärnan av spelmotorarkitekturkursen. Kursen fokuserar primärt på 3-dimensionella system även om andra typer av spelmotorer och simuleringar berörs. De visuella komponenterna av dessa system ligger i centrum för kursen men andra viktiga delar såsom nätverk, AI och fysiksimuleringar täcks in av kursen. 

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För att vara behörig till kursen ska studenten ha avklarat kursen DIT223 Datorgrafik, 7,5 hp, eller motsvarande. Följande kunskapsnivå i Engelska krävs; Engelska 6/Engelska B eller motsvarande från ett erkänt internationellt test, t.ex. TOEFL, IELTS.

Urval

Högskolepoäng, max 225 hp.

För antagning till sommaren 2021 och framåt gäller följande urval: högskolepoäng, max 165 hp.