Kurspaket: LÖFA31 och LÖFA51

30 högskolepoäng (hp)

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

De ingående kursernas (LÖFA31 och LÖFA51) förkunskapskrav måste uppfyllas för att bli behörig till kurspaketet. För behörighet till LÖFA31 krävs godkända kurser motsvarande 150 hp på grundnivå inom förskollärarutbildning eller motsvarande, inklusive Lek, lärande och omsorg 1 för förskollärare, 7,5 hp (LÖFÖ30/LÖFÖ31) och Lek, lärande och omsorg 2 för förskollärare, 7,5 hp (LÖFÖ35/LÖFÖ36), eller Lek, lärande och omsorg 1 och 2 för förskollärare, 15 hp (LÖFÖ38), eller motsvarande. För behörighet till LÖFA51 krävs godkända kurser motsvarande 150 hp på grundnivå inom förskollärarutbildning eller motsvarande, inklusive Konstarter, estetik och lärande 1 för förskollärare, 7,5 hp (LÖFÖ50/LÖFÖ51), eller motsvarande.

Så är det att plugga

Lokaler

Pedagogen ligger mitt i centrala Göteborg, nära till allt. Undervisning och forskning sker till stor del i tre byggnader:

• A-huset på Västra Hamngatan 25
  • B-huset på Läroverksgatan 15
  • C-huset på Läroverksgatan 5

I A-huset hittar du Servicecenter, universitetsbibliotek, studentkårens kansli, studievägledning för lärarutbildning, International Student Office Pedagogen samt ett café. Även i B-huset finns ett café, men också ett väl tilltaget studentkök med mikrovågsugnar och kylskåp. I alla husen finns gott om platser för studenter för arbete enskilt eller i grupp.