Industrial and Financial Management, kandidattermin vårtermin

GU-28108
Ansökan stängd

Om Industrial and Financial Management

Industrial och Financial Management handlar bland annat om investeringsbedömning och verksamhetsstyrning, analys av företags finansiella situation samt företagsvärdering.

Kurspaketets innehåll

Teoridelen omfattar ämnesområdena finans, industriell dynamik och styrning. Kurserna behandlar grundläggande praktiska och teoretiska samband och deras tillämpning i verklighetsbaserade situationer. Genom att du får fördjupade kunskaper i teorier och beslutsmodeller för finansiell företagsstyrning får du möjlighet att utveckla din analytiska förmåga. Du får också en översikt över hur ekonomisk teori kan tillämpas för beslutsfattande och företagsekonomisk styrning.

Går du kurspaketet på vårterminen ges kurserna:

Corporate Finance, 7,5 hp

Operativ styrning 2, 7,5 hp

Kandidatuppsats, 15 hp

Färdigheter

Kursen ger dig kunskap om finansiell styrning och riskhantering. Du kommer att kunna värdera investeringar och finansiell struktur samt lösa väl avgränsade investerings- och finansieringsproblem i företag.

Behörigheter och urval

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Efter studierna

Efter utbildningen kan du exempelvis arbeta som controller eller treasurer inom företagens finans- och ledningsgrupper. Kurser Kurspaketet består av en teoridel och en kandidatuppsats.

Så är det att plugga

Lokaler

Större delen av Handelshögskolans verksamhet finns på Vasagatan 1, men vi har också lokaler på Viktoriagatan 13. I lokalerna på Vasagatan 1 finns dessutom ekonomiska biblioteket, som är flera våningar högt och har många studieplatser.

Läs mer om lokaler