Agila utvecklingsprocesser
Om utbildningen
I denna interaktiva kurs utforskar vi tillsammans tillämpning av dessa agila principer för mjukvaruutveckling och projektstyrning.
Kursen omfattar:
- Ledning och metoder för att utveckla mjukvara inkrementellt
- Principer för agila processer
- Vanligt använda agila tillämpningar
- Kommunikation- och människo-centrerad mjukvaruutveckling
- Skillnader mellan agila metoder och mer traditionell mjukvaruutveckling
- Kritik av agila metoder
Behörigheter och urval
Förkunskapskrav
För att vara behörig till kursen ska studenten ha: En kandidatexamen En avslutad kurs i programmering (t.ex. DIT042 Objektorienterad programmering, DIT012 Imperativ programmering med grundläggande objektorientering , DIT143 Funktionell programmering, eller motsvarande); En avslutad projektkurs (eller kandidatuppsats) i tillämpad programvaruutveckling, datavetenskap eller mjukvaruutveckling (t.ex. DIT212 Objektorienterat programmeringsprojekt, eller DIT543 Software Engineering Project) Följande kunskapsnivå i Engelska krävs; Engelska 6/Engelska B eller motsvarande från ett erkänt internationellt test, t.ex. TOEFL, IELTS.
Urval
Högskolepoäng, max 225 hp.
För antagning till sommaren 2021 och framåt gäller följande urval: högskolepoäng, max 165 hp.