Skicka in projektansökan till PPS

PPS välkomnar alla forskare i Sverige att lämna in projektförfrågningar inom proteinproduktion och proteinrening.

PPS tillhandahåller en webbaserad portal för projektförfrågningar. Genom att du fyller i och skickar in all information samtidigt, både kontaktinformation och projektinformation, kan vi sedan tilldela en lämplig PPS-kontakt, samt spara informationen för framtiden.

Var god ha all information tillgänglig innan du påbörjar din ansökan, se nedan.

När ansökan är påbörjad måste den slutföras, eller göras om från början vid annat tillfälle. Tidsåtgången beräknas till ca 10 min. Projektansökan kommer att vara på engelska.

Om du först vill diskutera ditt projekt med oss, kan du kontakta specifik person i kontaktlistan eller kontakta PPS på pps@gu.se.

Bekräftelse på ansökan

När du har skickat in ansökan kommer du att få en bekräftelse via den e-post du angett, och du kommer att bli kontaktad av PPS för vidare diskussion.

Observera att detta inte är en bidragsansökan. Det tillkommer en kostnad för ditt projekt, som är subventionerad av Vetenskapsrådet. Eftersom proteinproduktion och rening är komplexa processer som kan komma att behöva anpassas för varje protein kommer kostnaden att uppskattas individuellt för varje projekt. Efter att en projektansökan skickats in samt uppföljande diskussioner, kommer du att få en kostnadsuppskattning för arbetet och därefter beslutar du hur du vill gå vidare.

Information som behövs för projektansökan

• Contact details of applicant and PI
  • Billing details
  • Grant for the project
  • Short description of the project
  • Protein information
  • Published literature citations if needed
  • Expression/purification protocol(s) if needed

För hjälp med projektansökningsformuläret, vänligen kontakta:

Frida Jacobson
Måndag-torsdag kl. 10-14

God forskningspraxis

PPS uppmuntrar alla forskare att följa Vetenskapsrådets riktlinjer för god forskningssed inklusive etiska överväganden. PI är ansvariga för ett giltigt etiskt godkännande av forskningsstudier.