Till sidans topp

Sidansvarig: Annika Wall
Sidan uppdaterades: 2019-03-28 16:19

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Bedömning av kunnande i dans och teater - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Bedömning av kunnande i dans och teater inom gymnasieskolan

Det övergripande syftet med projektet är att gemensamt i lärarlag formulera kvaliteter i relation till ett gestaltande arbete. Kvaliteterna blir användbara i planeringen av undervisning och som en konsekvens till bedömning.

Projektet tar utgångspunkt i tidigare forskning som har visat att kunnande som tar sig gestaltande uttryck kan vara svårt att artikulera på grund av dess tysta dimensioner och på grund av att delar av kunskaperna tas för givna. Tydlig frågeställning och bra koppling till tidigare forskning.

Syftet är angeläget och innovativt och påvisar en kunskapslucka i gymnasiets undervisningspraktik. Konkret och trovärdig plan för spridning. Lärarstudenter involveras.

Fakta

Huvudsökande

Pernilla Ahlstrand, Högskolan för scen och musik, Göteborgs universitet

Skola/skolor

Schillerska gymnasiet, Göteborgs stad

Hulebäcksgymnasiet, Härryda kommun 

Stadium

Gymnasieskola

Sidansvarig: Annika Wall|Sidan uppdaterades: 2019-03-28
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/omuniversitetet/samarbeten/ULF-avtal/forskningsprojekt+inom+ULF-avtal+2019+/bedomning-av-kunnande-i-dans-och-teater-/
Utskriftsdatum: 2019-10-17