Till sidans topp

Sidansvarig: Annika Wall
Sidan uppdaterades: 2019-03-28 17:03

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Ämnesdidaktiska modeller för NO-ämnena - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ämnesdidaktiska modeller för de naturorienterande ämnena i förskola och grundskola: ett samarbetsprojekt mellan lärare, forskare, lärarutbildare, lärarstudenter, barn och elever

Projektets syfte är att utveckla ämnesdidaktiska modeller, användbara för undervisning inom förskolan och de naturorienterande ämnena i grundskolan.

Modellerna ska kunna vara till hjälp vid överväganden, val och diskussioner av undervisning, och kunna användas vid planering, genomförande och utvärdering av naturorienterande lektioner och områden. Projektet har en hög potential att utveckla ämnesdidaktiska modeller i NO som sedan prövas i undervisningen, samt analyseras och revideras.

Forskare och praktiker formulerar undervisningsproblem gemensamt. Systematik i kunskapsutvecklingen i förskolan. Likvärdighetsaspekten angelägen.

Fakta

Huvudsökande

Miranda Rocksén, Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet

Skola/skolor

Hammarkullsskolan, Göteborgs stad

Gropens gård, Göteborgs stad

Stadium

Förskola och grundskola

Sidansvarig: Annika Wall|Sidan uppdaterades: 2019-03-28
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/omuniversitetet/samarbeten/ULF-avtal/forskningsprojekt+inom+ULF-avtal+2019+/amnesdidaktiska-modeller-for-no-amnena-/
Utskriftsdatum: 2019-08-21