Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktionen
Sidan uppdaterades: 2020-05-04 10:55

Tipsa en vän
Utskriftsversion

DigiFLEX: Didaktisk design i samverkan - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

DigiFLEX: Didaktisk design i samverkan

Detta projekt är baserat i en nybyggd skola som eftersträvar pedagogiskt nytänkande i utformningen av den fysiska lärmiljön i kombination med en hög grad av digitalisering. Syftet är att studera hur flexibla rumsliga och digitala ramar och resurser påverkar undervisningen och dess potential att stärka alla elevers literacyutveckling.

Kraven på literacy och textkompetens är höga i samhället, vilket även återspeglas i skolans styrdokument. Med fysiska och digitala rum som resurser kommer även frågor om social och didaktisk inkludering att studeras ur såväl lärares som elevers perspektiv. Utmärkt samverkansforskning för ömsesidig kunskapsutveckling genom designbaserad forskningsmetod. Nytänkande i kombinationen av rumslighet, digitalisering och literacy. God forskarkompetens, samt god överensstämmelse mellan teori och metod.

Fakta

Projekttitel

DigiFLEX: Didaktisk design i samverkan - rummets betydelse i ny skolverksamhet

Huvudsökande

Sylvana Sofkova Hashemi, Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet

Stadie

F-9

Medverkande skolenheter

Kvibergsskolan, F-9, Center för skolutveckling, Göteborgs stad, Högskolan Väst

Kommuner

Göteborg

 

Sidansvarig: Webbredaktionen|Sidan uppdaterades: 2020-05-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?