Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Anna Lyngfelt

Universitetslektor

Anna Lyngfelt
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
anna.lyngfelt@gu.se
031-786 2248
0766-182248

Rumsnummer: B4 467
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Senaste publikationer

Reading in your first and second language. On the use of prior knowledge when processing fictional texts at school
Anna Lyngfelt
Social Sciences and Education Research Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fiction at school for educational purposes: What opportunities are students given to act as moral subjects?
Anna Lyngfelt
Ethical Literacies and Education for Sustainable Development. Editors: Olof Franck, Christina Osbeck, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

"Jag ritade först sen skrev jag” - elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3
Eva Borgfeldt, Anna Lyngfelt
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Flerspråkighet i svenskämnet
Anna Lyngfelt
Malmö, Malmö högskola, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

Avslutning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys. Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin (red.) , Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Nyanlända elevers litteracitetspraktiker i skolan
Anna Winlund, Anna Lyngfelt, Åsa Wengelin
Educare, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Analys och textsamtal om multimodala digitala elevtexter
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi, Peter Andersson
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inlindade budskap och sofistikerad argumentation. Om behovet av att utveckla klassiskt-retoriska analysformer
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller, Michael Tengberg
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

Visar 1 - 10 av 53

2017

Reading in your first and second language. On the use of prior knowledge when processing fictional texts at school
Anna Lyngfelt
Social Sciences and Education Research Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fiction at school for educational purposes: What opportunities are students given to act as moral subjects?
Anna Lyngfelt
Ethical Literacies and Education for Sustainable Development. Editors: Olof Franck, Christina Osbeck, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

"Jag ritade först sen skrev jag” - elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3
Eva Borgfeldt, Anna Lyngfelt
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Flerspråkighet i svenskämnet
Anna Lyngfelt
Malmö, Malmö högskola, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

Avslutning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys. Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin (red.) , Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Nyanlända elevers litteracitetspraktiker i skolan
Anna Winlund, Anna Lyngfelt, Åsa Wengelin
Educare, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Analys och textsamtal om multimodala digitala elevtexter
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi, Peter Andersson
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inlindade budskap och sofistikerad argumentation. Om behovet av att utveckla klassiskt-retoriska analysformer
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller, Michael Tengberg
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

Visar 1 - 10 av 53

Sidansvarig: Växeln|Sidan uppdaterades: 2017-04-19
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?