Till sidans topp

Sidansvarig: Växeln
Sidan uppdaterades: 2018-11-25 19:37

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Joakim Andersson - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Joakim Andersson

Universitetsadjunkt

Joakim Andersson
Universitetsadjunkt
joakim.andersson@hdk.gu.se

Postadress: Box 131, 40530 Göteborg
Besöksadress: Kristinelundsgatan 6-8 , 41137 Göteborg


Pedagogik vid HDK-Valand - Högskolan för konst och design (Mer information)
Box 131
405 30 Göteborg
www.hdk-valand.gu.se
info@hdk-valand.gu.se
031-786 10 00
Besöksadress: Kristinelundsgatan 6-8 , Göteborg

Senaste publikationer

Instruktion av hantverkstekniker i slöjden - Fiktiv och konkret handling som kommunikativ resurs
Joakim Andersson
FormAkademisk - forskningstidsskrift for design og designdidaktikk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Examination med extern censor som en del i svensk slöjdlärarutbildning
Joakim Andersson, Peter Hasselskog
Make&learn- Nordfo konferens, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Kommunikation i det håndværksmæssige læringsfelt
Joakim Andersson, Peter Hasselskog, Lone Brøns-Pedersen, Bent Illum
Make&learn- Norfo konferens, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Samtal och meningsskapande i slöjdklassrum
Joakim Andersson, Peter Hasselskog, Marléne Johansson
Samtal och meningsskapande i slöjdklassrum (Skolverkets lärportal. Modul: Muntlig kommunikation. Perspektiv på muntlig kommunikation) , Stockholm, Skolverket, Övrigt 2019
Övrigt

Kommunikative ressourcer i håndværksmæssig undervisning. Hvordan underviserens handlinger bliver til den lærendes handlinger
Joakim Andersson, Lone Brøns-Pedersen, Peter Hasselskog, Bent Illum
Techne series : Research in sloyd education and crafts science. A, 25 (1), 59-78 , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Learning situations in Sloyd ‒ to become more handy, dexterous and skilful
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Techne series : Research in sloyd education and crafts science. A, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Händig, skicklig och konstfärdig – slöjdkunnande i interaktion
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fiktiv och konkret kommunikation i slöjdundervisning
Joakim Andersson
Forskningskonferens i Umeå om estetiska ämnen 31/10–2/11, 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Kommunikation och interaktion i slöjdundervisning
Joakim Andersson
NOFA 6 Conference University Southern Denmark, Odense May 29-31, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Learning situations in Sloyd
Joakim Andersson, Marléne Johansson
International NordFo Conference in Rauma, Finland, Sept. 28-30, 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 14

2019

Instruktion av hantverkstekniker i slöjden - Fiktiv och konkret handling som kommunikativ resurs
Joakim Andersson
FormAkademisk - forskningstidsskrift for design og designdidaktikk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Examination med extern censor som en del i svensk slöjdlärarutbildning
Joakim Andersson, Peter Hasselskog
Make&learn- Nordfo konferens, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Kommunikation i det håndværksmæssige læringsfelt
Joakim Andersson, Peter Hasselskog, Lone Brøns-Pedersen, Bent Illum
Make&learn- Norfo konferens, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Samtal och meningsskapande i slöjdklassrum
Joakim Andersson, Peter Hasselskog, Marléne Johansson
Samtal och meningsskapande i slöjdklassrum (Skolverkets lärportal. Modul: Muntlig kommunikation. Perspektiv på muntlig kommunikation) , Stockholm, Skolverket, Övrigt 2019
Övrigt

2018

Kommunikative ressourcer i håndværksmæssig undervisning. Hvordan underviserens handlinger bliver til den lærendes handlinger
Joakim Andersson, Lone Brøns-Pedersen, Peter Hasselskog, Bent Illum
Techne series : Research in sloyd education and crafts science. A, 25 (1), 59-78 , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2017

Learning situations in Sloyd ‒ to become more handy, dexterous and skilful
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Techne series : Research in sloyd education and crafts science. A, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Händig, skicklig och konstfärdig – slöjdkunnande i interaktion
Joakim Andersson, Marléne Johansson
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fiktiv och konkret kommunikation i slöjdundervisning
Joakim Andersson
Forskningskonferens i Umeå om estetiska ämnen 31/10–2/11, 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Kommunikation och interaktion i slöjdundervisning
Joakim Andersson
NOFA 6 Conference University Southern Denmark, Odense May 29-31, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2016

Learning situations in Sloyd
Joakim Andersson, Marléne Johansson
International NordFo Conference in Rauma, Finland, Sept. 28-30, 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 14

Sidansvarig: Växeln|Sidan uppdaterades: 2018-11-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?