Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktionen
Sidan uppdaterades: 2019-04-17 11:37

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Universitetsledningens stab - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Universitetsledningens stab

Universitetsledningens stab utgör ett strategiskt och administrativt stöd till universitetsledningen. Staben har – med utgångspunkt i implementeringen av Vision 2020 – ansvar för verksamhetsplanering, -samordning och -uppföljning på universitetsgemensam nivå.

Samordnarna vid universitetsledningens stab ansvarar för att ärenden samordnas inom universitetsledningen och i universitetsledningens mötesfora, samt med vicerektorerna. Inom staben finns vidare sekretariatsfunktionerna för universitetets styrelse, rektors beslutsmöte och rektors ledningsråd. Den universitetsgemensamma stödfunktionen för hantering av allmänna handlingar och den centrala arkivhanteringen finns också här.

I staben arbetar:

Medarbetare inom arkiv och registratur.

 

Sidansvarig: Webbredaktionen|Sidan uppdaterades: 2019-04-17
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?