Till sidans topp

Sidansvarig: Telefonväxeln
Sidan uppdaterades: 2018-05-25 15:09

Tipsa en vän
Utskriftsversion

PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande

vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten

PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Box 300
405 30 Göteborg
Leveransadress: Magasinsgatan 34
Besöksadress: Västra Hamngatan 25, 411 17 Göteborg

Webbplats: www.pil.gu.se
Epost: pil@gu.se

Föreståndare: Tomas Grysell

Om enheten

Senaste publikationer

"Of course we have criteria" Assessment criteria as material semiotic means in face-to-face assessment interaction
Janna Meyer-Beining
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Equity and social justice for whom and by whom in contemporary higher education - Mapping policies of inclusion and integration in the nation-state of Sweden
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Tio år med högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet - Vad har hänt?
Sylvi Vigmo
Next Generation Learning, NGL 2019, 16 Oct, Dalarna University (invited keynote), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Lära ett nytt språk med mobilen
Linda Bradley
Litteraciteter och flerspråkighet, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019
Fanny Meunier, Julie Van de Vyver, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Research-publishing.net, Proceeding 2019
Proceeding

Mobile literacy among Syrian refugee women teachers
Linda Bradley, Rima Bahous, Ali Albasha
CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Higher education pedagogy courses as trading zones
Linda Bradley, Anne Algers
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Design considerations for virtual laboratories: A comparative study of two virtual laboratories for learning about gas solubility and colour appearance
Beata Stahre Wästberg, Göran Karlsson, Maria Sunnerstam, Michael Axelsson, Monica Billger
Education and Information Technologies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Introduktionskurs i högskolepedagogik - med kursplanen som strukturerande redskap i mötet mellan didaktik och pedagogik
Sylvi Vigmo, Margareta Jernås
Det akademiska lärarskapet, NU2018, 9-11 Okt. Västerås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Widening participation through digitalization? Research issues and challenges related to transitions and inclusion in and across educational settings
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga Gupta, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education, 27-28 Sept, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 21 av 21

Namn Titel Telefon E-post
Berg, Eva Pedagogisk utvecklare 031-786 3411 eva.berg.2@gu.se
Breding Strömberg, Emma Systemförvaltare 031-786 5396 emma.breding@gu.se
Casserly, Adam Systemadministratör 031-786 2308 adam.casserly@gu.se
Eriksson, Svante Pedagogisk utvecklare 031-786 2285 svante.eriksson@gu.se
Grysell, Tomas Pedagogisk utvecklare 031-786 1029 tomas.grysell@gu.se
Grysell, Tomas Chef, Föreståndare 031-786 1029 tomas.grysell@gu.se
Henriksson, Minette Systemadministratör 031-786 6452 minette.henriksson@gu.se
Jernås, Margareta Pedagogisk utvecklare 031-786 5925 margareta.jernas@gu.se
Karlsson, Robin Systemadministratör robin.karlsson@gu.se
Larsson, Susanna Administratör 031-786 3437 susanna.larsson.2@gu.se
Meyer-Beining, Janna Pedagogisk utvecklare 031-786 3680 janna.meyer-beining@gu.se
Muslimovic, Aida Pedagogisk utvecklare aida.muslimovic@clinchem.gu.se
Nilsson, Maria Systemadministratör 031-786 2355 maria.nilsson.3@gu.se
Olsson, Fredrik Pedagogisk utvecklare 031-786 1834 fredrik.olsson@sprak.gu.se
Persson, Susanne Administratör 031-786 3793 susanne.persson@gu.se
Seidl, Emelie Systemadministratör 031-786 3602 emelie.seidl@gu.se
Siverbo, Olof Kommunikatör 031-786 2483 olof.siverbo@ped.gu.se
Skyllberg, Susanne Administrativ samordnare 031-786 1079 susanne.skyllberg@gu.se
Ståhlbröst, Sandra Systemadministratör sandra.stahlbrost@gu.se
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare 031-786 1056 maria.sunnerstam@gu.se
Öberg, Gustav Systemadministratör, Tjänstledig gustav.oberg@gu.se

Visar 1 - 21 av 21

Visar 1 - 10 av 42

2020

"Of course we have criteria" Assessment criteria as material semiotic means in face-to-face assessment interaction
Janna Meyer-Beining
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2019

Equity and social justice for whom and by whom in contemporary higher education - Mapping policies of inclusion and integration in the nation-state of Sweden
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education - With a focus on the Nordic context, 22-24 May, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Tio år med högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet - Vad har hänt?
Sylvi Vigmo
Next Generation Learning, NGL 2019, 16 Oct, Dalarna University (invited keynote), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Lära ett nytt språk med mobilen
Linda Bradley
Litteraciteter och flerspråkighet, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019
Fanny Meunier, Julie Van de Vyver, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Research-publishing.net, Proceeding 2019
Proceeding

Mobile literacy among Syrian refugee women teachers
Linda Bradley, Rima Bahous, Ali Albasha
CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Higher education pedagogy courses as trading zones
Linda Bradley, Anne Algers
HERDSA 2019 Next Generation, Higher Education: Challenges, Changes and Opportunities, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Design considerations for virtual laboratories: A comparative study of two virtual laboratories for learning about gas solubility and colour appearance
Beata Stahre Wästberg, Göran Karlsson, Maria Sunnerstam, Michael Axelsson, Monica Billger
Education and Information Technologies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2018

Introduktionskurs i högskolepedagogik - med kursplanen som strukturerande redskap i mötet mellan didaktik och pedagogik
Sylvi Vigmo, Margareta Jernås
Det akademiska lärarskapet, NU2018, 9-11 Okt. Västerås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Widening participation through digitalization? Research issues and challenges related to transitions and inclusion in and across educational settings
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga Gupta, Sylvi Vigmo
Praxis in Higher Education, 27-28 Sept, University of Borås, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 42

Sidansvarig: Telefonväxeln|Sidan uppdaterades: 2018-05-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?