Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande

vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten

PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Box 300
405 30 Göteborg
Leveransadress: Magasinsgatan 34
Besöksadress: Västra Hamngatan 25, 405 30 Göteborg

Webbplats: www.pil.gu.se
Epost: pil@gu.se

Föreståndare: Tomas Grysell

Publikationsämnen

Senaste publikationer

Students’ collaborative peer reviewing in an online writing environment
Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Themes in Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

”Vi är nog inte så mycket sämre nu längre”. Didaktiska konsekvenser av erfarna pedagogers byte av undervisningsspråk.
Martin Henning
Högskolepedagogisk skriftserie, Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL), Göteborgs universitet, Övrigt 2017
Övrigt

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Älskade föreläsning: En dominerande undervisningstradition i utveckling?
Sylva Frisk, Ninni Carlsson
NU2016, 15-17 juni 2016, Malmö, Sverige, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Delade rum och oppositionella gemenskaper - Några tankar om dagens folkbildning ur ett normkritiskt perspektiv
Berit Larsson
Årsskrift 2015 för Oscar Olsson museet i Malmö. Jan Gyllenbok (red.), Malmö, NBV, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Joint reasoning about gas solubility in water in modified versions of a virtual laboratory
Göran Karlsson, Thommy Eriksson, Maria Sunnerstam, Michael Axelsson
10th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning, CSCL 2013; Madison, WI; United States; 15 June 2013 through 19 June 2013, Paper i proceeding 2013
Paper i proceeding

Högskolepedagogik som motstånd och anpassning i historia, nutid och framtid
Viktor Aldrin
Högre Utbildning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

"Practicing Democracy as an Agonistic Dialogue - A Radical Political Dimension of Popular Education"
Berit Larsson
Popular Education, Power and Democracy, ed. Laginder, Nordvall & Crowther, Leicester, UK, Niace, National Institute of Adult Continuing Education, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

Visar 1 - 17 av 17

Namn Titel Telefon E-post
Bjelobaba, Sonja Pedagogisk utvecklare aufp 031-786 6453 sonja.bjelobaba@gu.se
Breding Strömberg, Emma Systemförvaltare 031-786 5396 emma.breding@gu.se
Casserly, Adam Systemadministratör 031-786 2308 adam.casserly@gu.se
Dafgård, Lena Pedagogisk utvecklare aufp 031-786 6523 lena.dafgard@gu.se
Eriksson, Svante Pedagogisk utvecklare aufp 031-786 2285 svante.eriksson@gu.se
Grysell, Tomas Pedagogisk utvecklare aufp 031-786 1029 tomas.grysell@gu.se
Grysell, Tomas Chef, Föreståndare 031-786 1029 tomas.grysell@gu.se
Gustafsson, Jörgen Studieadministratör 031-786 5646 jorgen.gustafsson@gu.se
Henriksson, Minette Systemadministratör 031-786 6452 minette.henriksson@gu.se
Jernås, Margareta Pedagogisk utvecklare aufp 031-786 5925 margareta.jernas@medic.gu.se
Nilsson, Maria Systemadministratör 031-786 2355 maria.nilsson.3@gu.se
Persson, Susanne Administratör 031-786 3793 susanne.persson@gu.se
Sellberg, Charlott Pedagogisk utvecklare aufp charlott.sellberg@gu.se
Siverbo, Olof Kommunikatör 031-786 2483 olof.siverbo@ped.gu.se
Skyllberg, Susanne Administrativ samordnare, Hem- och konsumentkunskapslärare, Kostekonom. Fristående kurser: Arbetsliv... 031-786 1079 susanne.skyllberg@gu.se
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare aufp, Föreståndare, bitr/​stf 031-786 1056 maria.sunnerstam@gu.se
Öberg, Gustav Systemadministratör 031-786 2307 gustav.oberg@gu.se

Visar 1 - 17 av 17

Visar 1 - 10 av 18

2017

Students’ collaborative peer reviewing in an online writing environment
Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Themes in Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

”Vi är nog inte så mycket sämre nu längre”. Didaktiska konsekvenser av erfarna pedagogers byte av undervisningsspråk.
Martin Henning
Högskolepedagogisk skriftserie, Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL), Göteborgs universitet, Övrigt 2017
Övrigt

2016

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching
Linda Bradley, Sylvi Vigmo
Open Praxis, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Älskade föreläsning: En dominerande undervisningstradition i utveckling?
Sylva Frisk, Ninni Carlsson
NU2016, 15-17 juni 2016, Malmö, Sverige, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Delade rum och oppositionella gemenskaper - Några tankar om dagens folkbildning ur ett normkritiskt perspektiv
Berit Larsson
Årsskrift 2015 för Oscar Olsson museet i Malmö. Jan Gyllenbok (red.), Malmö, NBV, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

2013

Joint reasoning about gas solubility in water in modified versions of a virtual laboratory
Göran Karlsson, Thommy Eriksson, Maria Sunnerstam, Michael Axelsson
10th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning, CSCL 2013; Madison, WI; United States; 15 June 2013 through 19 June 2013, Paper i proceeding 2013
Paper i proceeding

Högskolepedagogik som motstånd och anpassning i historia, nutid och framtid
Viktor Aldrin
Högre Utbildning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

"Practicing Democracy as an Agonistic Dialogue - A Radical Political Dimension of Popular Education"
Berit Larsson
Popular Education, Power and Democracy, ed. Laginder, Nordvall & Crowther, Leicester, UK, Niace, National Institute of Adult Continuing Education, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 18

Sidansvarig: Telefonväxeln|Sidan uppdaterades: 2016-04-06
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?