Till sidans topp

Sidansvarig: rekrytering@gu.se
Sidan uppdaterades: 2017-02-23 10:15

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lediga anställningar - detaljsida - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tillbaka

LEDIGA ANSTÄLLNINGAR Utbildningsadministratör

Institutionen för data- och informationsteknik är en integrerad institution mellan Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola AB, belägen på campus Johanneberg och campus Lindholmen i Göteborg. Dess verksamhet omfattar högklassig forskning, utbildning och nyttiggörande inom områden som AI & machine learning, software- & hardware engineering, computer science, security, network & systems. Organisationen består av knappt 300 anställda med en hög internationell sammansättning med individer från över 30 nationaliteter.

Det professionella verksamhetsstödet är en av institutionens 10 avdelningar och leds av den administrativa chefen. Avdelningen har som vision att vara ett verksamhetsdrivet professionellt stöd för alla medarbetare och studenter. Där forskande och undervisande verksamheter ska få bästa möjliga stöd inom administration, ärendehandläggning, juridik, kommunikation, event, ekonomi, IT, teknisk support, lokaler, inköp mm av avdelningens 35 drivna och engagerade medarbetare. För fullständig annons se www.gu.se/omuniversitetet/jobba.

Ytterligare information om institutionen finner du på: http://www.chalmers.se/sv/institutioner/cse/Sidor/default.aspx

Arbetsuppgifter

Som en del av institutionens avdelning för verksamhetsstöd finns Enheten för utbildning och arkiv. En enhet om nio personer med uppdrag att stödja verksamheten i strategiska och operativa frågor rörande utbildningsadministration inom forskar- och grundutbildning samt frågor som rör arkiv och registratur. Gruppen består av en utbildningssamordnare tillika enhetsansvarig, sex administratörer samt två studievägledare och till denna grupp söker vi nu en driven och prestigelös administratör.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge studenter och lärare stöd inom utbildningsadministration. Vidare ingår i rollen att rekrytera och handlägga tillsättningen av studentmedarbetare till våra kurser inom grundutbildningen. Som ansvarig för rekrytering av studentmedarbetare är du personen som marknadsför, driver, utvecklar och handlägger processen att årligen rekrytera ett 90-tal personer till vår verksamhet. Du samarbetar i detta med kollegor från många delar av verksamheten så som lärarkollegiet, programansvariga, studierektorer och HR. Här är du en nyckelperson som möter människor i stora och små konstellationer från världens alla hörn. I de utbildningsadministrativa arbetsuppgifterna ingår bla rapportering och registrering i Ladok, antagningsadministration, administrera examensarbeten, framtagande av kursplaner, utfärda intyg, tentamenshantering och bemanning av vår expedition samt övriga förekommande uppgifter inom utbildningsadministrationen. 

Då verksamheten är integrerad är du aktiv inom både Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola och vid båda våra campus Johanneberg och Lindholmen. I rollen nätverkar du aktivt både inom avdelningen, institutionen och de båda huvudmännen. Vi ser även att du tillsammans med dina kollegor är med och aktivt utvecklar våra rutiner för att säkerställa en hög servicenivå såväl internt som externt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning på universitets-/högskolenivå inom exempelvis förvaltning, personal eller beteendevetenskap eller annan liknande eftergymnasial utbildning/arbetslivserfarenhet som är relevant för rollen. Starkt meriterande är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och då gärna inom universitet och högskola eller annan utbildningsverksamhet för vuxna. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska. Anställningen ställer även höga krav på god datorvana med krav på kunskaper i hantering av olika system. Exempel på system vi använder är Ladok, NYA, Primula, flertalet Microsoftapplikationer så som Excel och Word samt andra utbildningsrelaterade system. Vi ser det också som meriterande om du som sökande har kännedom om universitetsvärlden samt en god förmåga att förmedla kunskaper på ett pedagogiskt sätt. För rollen värderas struktur, integritet, lyhördhet, en god kommunikativ förmåga samt hög ansvarskänsla som viktiga personliga egenskaper.

Som person ser vi att du aktivt söker efter information och tar egna initiativ i ditt dagliga arbete. Du är en generalist med förmågan att ta ansvar för din prestation. I en tid av spännande förändringar är det viktigt att du är bekväm med arbetstoppar och ser dig själv som stresstålig. Arbetet ställer även krav på självständighet och en hög problemlösningsförmåga där prestigelöshet är ett viktigt värdeord.

Visst är det spännande! Vi hoppas att just du är redo att ta steget in i vår fantastiska miljö där vi är med och skapar framtiden.

Anställning

Anställningsform: Vikariat om 18 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: 100 %
Placering: Institutionen för data- och informationsteknik, Göteborg vid Göteborgs universitet
Tillträde: 1 oktober eller snarast möjligt

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Sanna Erling-Almér, administrativ chef, 031-772 2964, sanna.erling.almer@chalmers.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner
Fackliga företrädare vid Chalmers hittar du här: http://www.chalmers.se/insidan/SV/anstallning/fackforeningar_1

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-08-14

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

 

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sidansvarig: rekrytering@gu.se|Sidan uppdaterades: 2017-02-23
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?