Till sidans topp

Sidansvarig: rekrytering@gu.se
Sidan uppdaterades: 2017-02-23 10:15

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lediga anställningar - detaljsida - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tillbaka

LEDIGA ANSTÄLLNINGAR Projektsamordnare

Infrastrukturområdets verksamhetsnära fastighetsförvaltning och servicearbete bedrivs i fem campus som utgår ifrån de geografiska områden där Göteborgs universitet har verksamhet. Campusservice är den fastighets- och serviceorganisation som säkerställer att lokal service med samlad kompetens finns inom området. Det handlar bland annat om vaktmästeri, AV- service, seminarie- och konferenssupport, lokalvård, Servicecenter, posthantering och säkerhet.

Campusservice Vasa ger service till universitetets ledning, gemensamma förvaltningen, tentamensservice och verksamheten vid Studenternas hus. Vi stödjer också institutionen Valand - HDK – Högskolan för konst och design.

Nu förstärker vi organisationen med en projektsamordnare för att kunna möta de uppdrag som är på gång inom den Konstnärliga fakulteten, GF-ledning, studenternas hus och universitetsledning.

Arbetsuppgifter

Som projektsamordnare är du Campusservice representant i lokalanpassningsprojekt som beställts av verksamheterna inom området. Som projektsamordnare hjälper du verksamheten att planera och strukturera inrednings- och lokalanpassningsprojekt, du ansvarar för dokumentation och kommunikation genom hela processen. I uppdraget förväntas du även att formulera och beräkna tilläggsuppdrag. Tillsammans med dina kollegor inom Campusservice utför du även andra servicerelaterade uppgifter utifrån verksamhetens behov.

Som projektsamordnare kommer du även arbeta med:

  • Projekt i dialog med fastighetsägare där du förmedlar, driver och följer upp önskemål från verksamheten
  • Administration av faktureringsunderlag
  • Administration och uppföljning av beställningar
  • Beställningar av entreprenader via fastighetsägaren

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom områdena inredning och design och som har erfarenhet från att ha jobbat med fastighetstekniska frågor, gärna i kulturhistoriska miljöer. Du behöver kunna utrycka dig väl på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Du är en van datoranvändare och är väl förtrogen med de vanligaste gränssnitten. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Illustrator och i lokalbokningssystem. Det är också meriterande om du arbetat med beställning av inredning.

Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i stressade situationer. Du har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar och löser vardagliga utmaningar på ett lyhört och flexibelt sätt. Självklart har du känsla för service, har stor ansvarskänsla och är noggrann. Du trivs med att arbeta i grupp och handlar i enlighet med fattade beslut och hanterar kritik i rätt forum. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att du ska trivas och kunna utvecklas i arbetet som projektsamordnare behöver du vara social, kreativ och lösningsorienterad.

Anställning

Anställningen är tidsbegränsad till 2021-01-31 på heltid vid Fastighets- och serviceenheten med placering vid Campusservice Vasa. Helg- och kvällsarbete kan förekomma mot ersättning. Tillträde snarast.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta campuschef Lena Sandstedt tfn 031 786 6631, lena.sandstedt@gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök".

Ansökan ska vara inkommen senast: 1 mars 2020

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

 

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sidansvarig: rekrytering@gu.se|Sidan uppdaterades: 2017-02-23
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?