Till sidans topp

Sidansvarig: rekrytering@gu.se
Sidan uppdaterades: 2017-02-23 10:15

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lediga anställningar - detaljsida - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tillbaka

LEDIGA ANSTÄLLNINGAR Personaladministratör

Institutionen för medicin är en del av Sahlgrenska akademin och utgör Göteborgs universitets största institution med drygt 400 anställda och 300 doktorander. Organisatoriskt består institutionen av fyra avdelningar; samhällsmedicin och folkhälsa, reumatologi och inflammationsforskning, molekylär och klinisk medicin, samt invärtesmedicin och klinisk nutrition.

Totalt utgör institutionens samlade administratörer ett femtiotal medarbetare varav ca en fjärdedel arbetar med personaladministration. Den administrativa stödverksamheten vid institutionen är organiserad i en gemensam administrativ enhet. Till institutionen söker vi nu en erfaren och kvalificerad personaladministratör till ett varierande och utvecklande arbete. Institutionens administration befinner sig i en utvecklingsfas och vi söker dig som vill vara delaktig i den fortsatta utvecklingen inom institutionens personalarbete.

Arbetsuppgifter

Som personaladministratör kommer du ha det övergripande ansvaret för en avdelnings personaladministrativa frågor och arbeta med löpande personal- och löneadministration. Du förväntas arbeta självständigt men också tillsammans med institutionens personalsamordnare och övriga administratörer. Du kommer att ingå i den administrativa gruppen vid en av avdelningarna.  

I arbetsuppgifterna ingår bland annat granskning av ledigheter, ersättningar och reseräkningar, rapportering av arvoden, uppföljning av semester och SINK-ansökningar för utländsk personal m.m. Du kommer också vara delaktig i och introduktion av nyanställda, samt utgöra ett chefsstöd till avdelningens chefer i personalrelaterade frågor.

Diarieföring och andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär kan tillkomma, exempelvis hantering av stipendier och försäkringar. Arbetet medför ett nära samarbete med avdelningens svenska och utländska medarbetare. Som personaladministratör har du även kontakt med andra myndigheter.

I arbetet ingår att tillsammans med kollegor aktivt bidra till utveckling av personaladministrativa rutiner och arbetssätt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning med PA/HR-inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har betydande arbetslivserfarenhet inom det personaladministrativa området. Meriterande är erfarenhet av personal- och löneadministration inom offentlig förvaltning, särskilt inom universitets- och högskolesektorn. Anställningen ställer höga krav på god datorvana och det är meriterande om du har arbetat med personalsystemet Primula, samt är insatt i rådande regelverk.

Arbetet kräver förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete. Som person är du motiverad, prestigelös, serviceinriktad och har integritet. Arbetet kräver även att du är strukturerad och noggrann. Du behöver också vara stresstålig eftersom arbetet har arbetstoppar och du kommer att arbeta mot tidsgränser. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga, servicekänsla och god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Anställning

Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning 100%, där provanställning kommer att tillämpas. Anställningen är placerad vid institutionen för medicin. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta personalsamordnare/funktionsansvarig inom HR Elin Fagerberg, tfn; 031-786 3550, e-post; elin.fagerberg@gu.se eller administrativ chef Agneta Johnsson, tfn; 031-786 4708, e-post; agneta.johnsson@gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2019-10-21

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

 

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sidansvarig: rekrytering@gu.se|Sidan uppdaterades: 2017-02-23
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?