Till sidans topp

Sidansvarig: rekrytering@gu.se
Sidan uppdaterades: 2017-02-23 10:15

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lediga anställningar - detaljsida - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tillbaka

LEDIGA ANSTÄLLNINGAR AV-tekniker vid Campusservice Medicinareberget

Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter. Tillsammans skapar vi attraktiva och professionella IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 350 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.

Campusorganisationen bildades 2013 genom ett sammanförande av olika verksamhetsdelar och befinner sig i en fas där samarbetet inåt respektive utåt är i fokus. Det finns idag fem olika campus.

Campus Medicinareberget omfattar den del av Göteborgs universitet som är etablerat på Medicinareberget. Verksamhetsområdet omfattar service till Sahlgrenska akademin och Naturvetenskapliga fakulteten. Vi arbetar med att ge service och stöd till kärnverksamheten i tjänster såsom hantering av post och gods, säkerhet, AV-teknik, lokalsamordning, projektsamordning samt lokalvård. Lokalerna består till övervägande del av kontor, undervisningslokaler och forskningslabb.

Vi söker nu 1-2 AV-tekniker till Campus Medicinareberget.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta tillsammans med servicesamordnaren för området och övriga medarbetare inom Campusservice Medicinareberget. Som AV-tekniker ger du stöd och rådgivning till verksamheten vid användning av AV-teknik samt vid tekniska problem. Du utför även förebyggande arbete samt drift och underhåll av AV- utrustning. Du arbetar enligt uppsatta mål och rutiner och är delaktig i förbättringsarbete kring AV-områdets tjänster och processer.

Vidare kommer du att:

  • Ge användarstöd vid uppstart och användning av teknik i lärosalar, konferensrum och videokonferensanläggningar.
  • På uppdrag planera och genomföra inspelningar och direktsändningar av exempelvis föreläsningar.
  • Felsöka, ställa diagnoser och bedöma insatser för eventuella åtgärder i den dagliga driften av AV-utrustning.
  • Vara first-line support gentemot verksamheten och eskalera vid behov.
  • Hänvisa medarbetare och studenter till information, stöd och supportmaterial som finns kring AV-teknik.
  • Tillsammans med samordnare kunna planera underhåll och upprätta teknikförsörjningsplan.
  • Genomföra proaktivt underhåll enligt teknikförsörjningsplan, t.ex. genom rondering

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna kompletterad med andra för uppdraget relevanta utbildningar. Vi ser det som självklart att du har dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsområdet. Vi vill att du har:

  • God datorvana, god teknisk förståelse.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper inom PA-teknik.
  • Goda kunskaper inom presentations/projektionsteknik
  • Goda kunskaper inom videokonferenssystem och distansmötesteknik
  • Kunskaper inom kamera/videoproduktionsteknik
  • Kunskaper inom ljusteknik

Meriterande är erfarenhet av teknikstöd vid konferens och event och arbete inom serviceorganisation på universitet eller annan motsvarande organisation.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du arbetar självständigt och är en kreativ problemlösare som identifierar, startar och driver förbättringsarbete. Du är också strukturerad och organiserad med ett stort kundfokus och en förmåga att arbeta flexibelt. Det är också viktigt att du är serviceinriktad och har förmåga att kommunicera med kunder och kollegor på ett positivt, professionellt och tydligt sätt.

Du tycker om att bidra med idéer till förbättringar och genomföra dessa. Periodvis är det viktigt att du kan hantera stor press under arbetet och fungera i ett högt arbetstempo.
 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och gruppens sammansättning av olika kompetenser.

Anställning

Anställningen är tillsvidare 100% med placering tills vidare vid Campusservice Medicinareberget. Anställningen tillsätts så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

 

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta David Ståhl, servicesamordnare, david.stahl@gu.se eller Annika Freeman, biträdande campuschef, annika.freeman@gu.se.

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2019-09-04

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

 

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sidansvarig: rekrytering@gu.se|Sidan uppdaterades: 2017-02-23
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?