Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tillbaka

LEDIGA ANSTÄLLNINGAR Servicetekniker

Infrastrukturområdets verksamhetsnära fastighetsförvaltning och servicearbete bedrivs i fem Campusområden som utgår ifrån de geografiska områden där Göteborgs universitet har verksamhet. Campusservice är den fastighets- och serviceorganisation som säkerställer att lokal service, med samlad kompetens finns inom området. Det handlar bland annat om lokalservice, vaktmästeri, AV- service, seminarie- och konferenssupport, lokalvård, Servicecenter, posthantering och säkerhet.

Campusservice Vasa arbetar nära verksamheten i universitetets huvudbyggnad. Vi ger service till universitets ledning, gemensamma förvaltningen och tentamensservice och verksamheten vid Studenternas hus. Vi har också vaktmästerier som stödjer verksamheterna vid Akademin Valand och HDK - Högskolan för design och konsthantverk.

Arbetsuppgifter

Tillsammans med dina kollegor inom Campusservice Vasa utför du som servicetekniker olika sysslor där arbetsuppgifterna och arbetsbelastningen varierar efter verksamhetens behov. Som servicetekniker på Göteborgs universitet är du ett viktigt ansikte utåt då du ofta är en av de första personer som studenter, besökare och medarbetare kommer i kontakt med.

Som servicetekniker kommer du bl.a. arbeta med:

- Daglig tillsyn av fastigheter och lokaler och dialog med fastighetsägare
- Att samordna önskemål från verksamheten och hantera felanmälningar
- Hantering av lås och passersystem
- Iordningsställande av lokaler, där tunga lyft förekommer
- Hantering av mindre ombyggnationer, reparationer, monteringsarbeten, lampbyten mm
- Support till studenter och medarbetare
- Hantering av återvinning och skyltning för denna
- Hantering av post och gods, inhopp körning posttur och interna varuleveranser
- Support av AV-utrustning samt planering inför konferenser och seminarier
- Stödja verksamheten med inköp av kontorsmaterial och dylikt
- Genomföra lokalbokningar åt lärare och övriga medarbetare i universitetets lokalbokningssystem

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Du behöver kunna hantera svenska och engelska i tal och skrift i den vardagliga kontakten med verksamheten. Du är en van datoranvändare och är väl förtrogen de vanligaste programmen.

Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i stressade situationer. Du har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete samtidigt som du hanterar inkommande ärenden. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar och löser vardagliga utmaningar på ett lyhört och flexibelt sätt. Självklart har du känsla för service, har stor ansvarskänsla och är noggrann. Du trivs med att arbeta i grupp och handlar i enlighet med fattade beslut och hanterar kritik i rätt forum. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Helg- och kvällspass kan förekomma. För att du ska trivas och kunna utvecklas i arbetet som servicetekniker behöver du B körkort och ett praktiskt handlag. Det är meriterande om du har kunskap om fastighetsfrågor och erfarenheter om AV teknik. Det är också meriterande om du arbetat i system för bokning och ärendehantering eller har erfarenheter från liknande arbete.

Anställning

Anställningen är en visstidsanställning, heltid, 100%, dock längst till och med 180630 med placering tills vidare vid Campusservice Vasa. Anställningen ska tillträdas snarast eller enlig överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Tf campuschef Mattias Larsson, tfn 031-786 4414, mattias.larsson@gu.se 

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

 

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sidansvarig: rekrytering@gu.se|Sidan uppdaterades: 2017-02-23
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?