Tanya Osborne
Om Tanya Osborne
Jag började i januari 2020 som doktorand vid Institutet för kommunikation, pedagogik och lärande.
Min forskning fokuserar på utbildningens epistemologier och avser att att använda forskning från studier av funktionshinder, feminism och okunnighet med online och digitaliserat lärande.
Pågående forskningsprojekt:
- Sociala dimensioner av kompetensutveckling i nätverkssamhällen (SOCDEX) - Finansieras av Vetenskapsrådet
- Lärares digitala arbete - i balans mellan krav och stöd? (BalancED) - Finansieras av Forte
-
Stack overflow - Informal learning and the global expansion of professional development and opportunities in
programming?
Markus Nivala, Alena Seredko, Tanya Osborne, Thomas Hillman
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON, Porto, Portugal, 27-30 April 2020 - 2020-01-01 -
Not lazy, not faking: teaching and learning experiences of university students with
disabilities
Tanya Osborne
Disability and Society - 2019-01-01