Peter Erlandson
Universitetslektor
Avdelningen allmän didaktik och pedagogisktOm Peter Erlandson
Peter är anställd som universitetslektor i pedagogiskt arbete.
Forskargruppen REP Forskning om pedagogisk praktik, Research on Educational Practice idpp.gu.se/intresseomraden/allman-didaktik/forskning-och-utveckling/forskargrupp-rep
-
A fair game - the neoliberal (re)organisation of social and relational practices in local school
settings
Peter Erlandson, Ola Strandler, Mikael R. Karlsson
British Journal of Sociology of Education - 2020-01-01 -
Administrating existence: teachers and principals coping with the Swedish 'Teachers' Salary Boost'
reform
Mikael R. Karlsson, Peter Erlandson
Ethnography and Education - 2020-01-01 -
Challenges in making an academic career in education
sciences
Petra Angervall, Peter Erlandson, Jan Gustafsson
British Journal of Sociology of Education - 2018-01-01 -
From trust to control – the Swedish first teacher
reform
Peter Erlandson, Mikael R. Karlsson
Teachers and Teaching: theory and practice - 2018-01-01 -
Facilitators in
ambivalence
Mikael R. Karlsson, Peter Erlandson
Ethnography and Education - 2018-01-01 -
A tale from the pit - educational work at the
university
Peter Erlandson
Reflective Practice - 2016-01-01 -
Nordisk tidskrift för allmän didaktik, en
inledning
Göran Brante, Silwa Claesson, Jörgen Dimenäs, Peter Erlandson, Gunnar E Finnbogason, Sven-Erik Hansén, Annika Lilja, Jorunn H. Midtsundstad, Ola Strandler, Tobias Werler
Nordisk tidskrift för allmän didaktik - 2015-01-01 -
Theories as Maps: Teaching Psychology Beyond Mind and
Behavior
Martin G. Erikson, Peter Erlandson
Scholarship of Teaching and Learning in Psychology - 2015-01-01 -
Academic misconduct in teaching
portfolios
Martin G. Erikson, Peter Erlandson, Malgorzata Erikson
International journal for academic development - 2015-01-01 -
The bodily practice of acquiring
skillfulness
Peter Erlandson
Reflective Practice - 2014-01-01 -
A taxonomy of motives to
cite
M. G. Erikson, Peter Erlandson
Social Studies of Science - 2014-01-01 -
Ironising with
intelligence
Peter Erlandson, Dennis Beach
British Journal of Sociology of Education - 2014-01-01 -
Doktorander som kreativa brobyggare – samtal om läraryrkets praktik ur ett nordiskt
perspektiv
Karin Rönnerman, Peter Erlandson, Anna-Carin Bredmar, Marita Cronqvist, Marie Grice, Lisbeth Gyllander, Mikael R. Karlsson, Jaana Nehez, Carina Pettersson, Ilona Rinne, Robert Sjöberg, Sara Stark
Paper presenterat på Högskolepedagogisk konferens vid Göteborgs universitet(HKG2013), 17 oktober 2013. - 2013-01-01 -
Autentiskt lärande i
doktorandgemenskap
Karin Rönnerman, Peter Erlandson
K. Rönnerman & P. Erlandson (Red.). Doktorander som kreativa brobyggare. Centrum för Utbildningsvetenskap och Lärarforskning. Tema: Läraryrkets Praktik - 2013-01-01 -
Temaområdet Läraryrkets
Praktik
Karin Rönnerman, Peter Erlandson
K. Rönnerman & P. Erlandson (Red.). Doktorander som kreativa brobyggare. Centrum för Utbildningsvetenskap och Lärarforskning. Tema: Läraryrkets Praktik - 2013-01-01 -
Doktorander som kreativa brobyggare. Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning. Tema: Läraryrkets
Praktik.
Karin Rönnerman, Peter Erlandson
- 2013-01-01 -
Teachers’ implicit theories of intelligence: influences from different disciplines and scientific
theories
Anna-Carin Jonsson, Dennis Beach, Peter Erlandson, Helena Korp
European Journal of Teacher Education - 2012-01-01 -
Classroom Interaction in Sweden – A Historical
Comparison
Martin Harling, Olof Reichenberg Carlström, Peter Erlandson
European Education Research Association Conference - 2009-01-01 -
Docile bodies and imaginary minds : on Schön's reflection in
action
Peter Erlandson
- 2007-01-01 -
Giving up the ghost: the control-matrix and
reflection-in-action
Peter Erlandson
Reflective Practice - 2006-01-01 -
Reflektionens gränser : en granskning av Schöns
reflection-in-action
Peter Erlandson
- 2006-01-01 -
The body disciplined. Rewriting teaching competence and the doctrine of
reflection
Peter Erlandson
Journal of Philosophy of Education - 2005-01-01