Utmärkelsen För nit och redlighet i rikets tjänst utdelad

Mottagare av utmärkelsen NoR, 2014Den 5 februari delades utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst", NoR, ut vid Göteborgs universitet. Utmärkelsen ges till de medarbetare som varit anställda i statens tjänst i 30 år, eller i 25 år vid pension.

NoR-ceremonin hölls i aulan i Vasaparken, Göteborgs universitet. För musiken stod studenter från Högskolan för scen och musik. Rektor Pam Fredman höll tal och medarbetarna fick graverade gåvor. Därefter bjöds på buffé.

Guldmedaljen För nit och redlighet i rikets tjänst, med konung Carl XVI Gustafs porträtt i profil, är den vanligaste utdelade belöningsmedaljen i Sverige. De som inte vill ha en medalj får istället välja en guldklocka, en kristallskål eller ett smycke.

NoR delas vid Göteborgs universitet år 2014 ut till:

Christina Ahlstrand, Kristina Andersson, Patrik Aspholm, Rolf Axelsson, Ritva Aydi, Catarina Bertilsson, Lena Borg Melldahl, Eliza Cheung, Anna-Lena Dahlgren, Ulf Dahlstrand, Marianne Davidsson, Marita Eastmond.

Christina Ekelund, Gudrun Erickson, Lisbeth Eriksson, Anita Esping, Lennart Flood, Helen Gravås. Annika Halén, Margareta Hallberg, Gunnar Holmlund, Jacques Huitfeldt, Birger Jerlehag, Maria Johansson, Dora Kos-Dienes.

Ann-Charlotte Landelius, Birgitta Lansinger, Olle Larkö, Göran Larson, Arne Larsson, Lisbeth Larsson, Bertil Lindblom, Birgit Linder, Birgitta Lindquist, Arne Löfstedt. Christer Nilsson, Ann-Christine Nyberg.

Maria Nyberg, Maria Nyström Reuterswärd, Östen Ohlsson, Lennart Palm, Anne Petersen, Abby Peterson, Henriette Philipson, Anja Raisola, Torbjörn Rosander, Leo Rubinstein, Åke Sander.

Maria Sjögren, Fredrik Spak, Thomas Sterner, Krister Svedhage, Maritha Svensson. Marie Thynell, Linda Werme, Pål Silow Wiig, Kerstin Wiklander, Inger Wilgotson-Lundh.