Utlysning – stipendium för utbildning (dnr GU 2021/2597) - ansökan senast 8 oktober

Ämnesområdet kirurgi, institutionen för kliniska vetenskaper, utlyser härmed ett stipendium på grundnivå inom ”Mapping ferroptosis-induced vulnerabilities in KRAS-driven lung adenocarcinoma through genome-wide CRISPR/cas9 screens”.

Preliminär utbildningsplan

Syftet med stipendiet är att undersöka redox-relaterade metaboliska svagheter i olika lungcancer modeller.

Behörig ska ha förkunskaper i molekylärbiologi, biokemi, fysiologi eller en närstående disciplin. Det är viktigt att sökande har praktisk erfarenhet av molekylär- och cellbiologitekniker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, intresse och motivation för ämnesområdet.

Stipendiebelopp

Stipendiet är på 11 000 SEK/månad under en 12-månaders period.

Ansökan

Ansökningarna skall vara inkomna senast 8 oktober 2021. Ansökan görs via blanketten ”Ansökan om stipendium” och mailas till biträdande universitetslektor Volkan Sayin

Intyg om gymnasieexamen bifogas ansökan samt registreringsintyg som visar att du registrerad student under hela stipendietiden.

Information angående stipendiet kan lämnas av biträdande universitetslektor Volkan Sayin, Göteborgs universitet