Tre projekt om detaljhandel har beviljats planeringsbidrag

Det är stor konkurrens om anslag från de stora forskningsfinansiärerna och därför delar Centre for Retailing ut planeringsbidrag till relevanta och intressanta projekt som på olika sätt rör handel. I år har tre projekt beviljats medel.

Följande projekt har beviljats medel inom ramen för 2014 års utlysning av planeringsbidrag från Centre for Retailing:

• It’s in the bag! The marketing and consumption of Recipe bags.
Anna Post, Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

• Retail consumers as ‘freight carriers’: improving the environmental and social consequences of consumer freight movements
Kevin Cullinane, Företagsekonomiska institutionen

• The show must go on: The role of leaders and organizations on retail employees’ service delivery.
Jessica Bagger, Företagsekonomiska institutionen

Om planeringsbidrag
Det är stor konkurrens om anslag från de stora forskningsfinansiärerna och därför delar Centre for Retailing ut planeringsbidrag till relevanta och intressanta projekt som på olika sätt rör handel. Med hjälp av planeringsbidraget får forskaren eller forskarna möjlighet att göra en förstudie samt förbereda en eller flera ansökningar som sedan skickas till större forskningsfinansiärer.