Tillfälligt inställd campusundervisning

Som en konsekvens av Folkhälsomyndighetens uppdaterade beslut om skärpta allmänna råd väljer institutionen för kulturvetenskaper att häva alla tidigare meddelade undantag från distansläget.

Beslutet som kommer från institutionsledningen betyder att:

• från och med nu och fram till och med 19 november får ingen undervisning som institutionen är involverad i ske fysiskt (på Humanisten eller på någon annan plats);
  • vi inte ska anordna några fysiska möten, seminarier eller motsvarande, varken i våra lokaler eller på annan plats.
  • att alla som kan arbeta och studera hemifrån ska göra det. Vid arbete och studier i Humanisten är det nu viktigare än tidigare att hålla avstånd och upprätthålla god handhygien.

För studenter som tidigare meddelats att föreläsningar och seminarier ska ske på plats i sal på humanisten betyder det nu istället att dessa undervisningstillfällen sker digitalt, exempelvis via zoom. Berörda studenter har meddelats via Canvas.

Jag är medveten om problemen detta orsakar, men det är viktigt att vi som institution gör vad vi kan för att minska smittspridning och bidra till god hälsa, säger Mats Björkin, prefekt vid institutionen för kulturvetenskaper.

Folkhälsomyndighetens skärpta allmänna råd till bland annat Västra Götalands regionen

COVID-19 information till studenter och anställda vid Göteborgs universitet