SOM-institutet söker praktikant till våren

Under vårterminen 2022 finns möjlighet för en eller två studenter att göra praktik på SOM-institutet inom ramen för en samhällsvetenskaplig utbildning vid ett svenskt universitet eller högskola.

Ansökan sker till info@som.gu.se senast den 30 oktober.

Vi på SOM-institutet tar regelbundet emot studenter som genomför praktik hos oss. Oftast rör det sig om hel termin, men vi är även öppna för kortare perioder. Under 2021 hade vi inga praktikanter men ser fram emot att kunna öppna upp för detta igen under 2022. På grund av rådande omständigheter kan dock delar av praktiken komma att genomföras på distans.

Vi söker dig som tycker att samhällsforskning, frågeformulär, webbpaneler och opinionsundersökningar är spännande. Du behöver inte ha avancerade kunskaper i statistik, men grundläggande kunskaper i kvantitativa metoder och lätt för att lära dig använda ny programvara är en förutsättning.

Ansökan

För att ansöka om praktikplatsen på SOM-institutet, skicka ditt CV och ett introduktionsbrev om högst två A4 till oss på info@som.gu.se senast den 30 oktober 2021.

Varmt välkommen med din ansökan!