Psykologiforskare från University of Indonesia besöker Psykologiska institutionen

Den 4 november besöktes forskningsgruppen Innovations- och ledningspsykologi (PIM) vid Psykologiska institutionen av en indonesisk delegation psykologiforskare från University of Indonesia. Syftet var att diskutera eventuellt framtida forskningssamarbete.

<none>

Den 4 november besöktes forskningsgruppen Innovations- och ledningspsykologi (PIM) vid Psykologiska institutionen av en indonesisk delegation psykologiforskare från University of Indonesia. Leif Denti och Sven Hemlin redogjorde för gruppens forskning om Ledarskap, kreativitet och innovation och därefter diskuterades olika möjligheter till gemensam forskning. Mötet slutade med ett enande om att upprätta ett Letter of Agreement för forskningssamarbete. En möjlig finansiär för samarbete och projekt i Sverige är Sida/Veteskapsrådet. Även University of Indonesia kan bidra med forskningsresurser.

Den indonesiska delegationen bestod av Dr. Dharmayati Bambang Utoyo, Mrs. Wustari Larasati Mangundjaya, Mr. Hanartono Widjoyo Mangundjaya och Mrs. Permata Wulandari