Hoppa till huvudinnehåll
Länkstig

Prisbelönad Marknadsföringsbok

Publicerad

Boken Sensorik och marknadsföring har fått två pris: Årets Marknadsföringsbok 2014 och Årets Svenska Måltidslitteratur i kategorin ”undervisningslitteratur”. Lena Mossberg som är professor i företagsekonomi på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är en av författarna bakom boken.

Varje år utser Sveriges Marknadsförbund "Årets Marknadsföringsbok”. Syftet med detta är att premiera författare inom marknadsföringsämnet samt uppmärksamma marknadsföringslitteraturen.

Juryns motivering: ”I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter.”

Måltidsakademien har utsett boken till Årets Svenska Måltidslitteratur kategorin ”undervisningslitteratur”.

Juryns motivering: ”Sensorik och marknadsföring har fokus på mat och måltider. Här förmedlas målet att en produkt ska bli så bra att kunden köper den, blir nöjd och helst även lojal.”

<none>

Läs mer om boken Sensorik och marknadsföring

Författare:

Lena Mossberg
Inga-Britt Gustafsson
Anette Jonsäll
Åsa Öström
Johan Swahn