Mannheimer Swartling ny Associate Partner till Handelshögskolan i Göteborg

Mannheimer Swartling Advokatbyrå är ny Associate Partner till Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Partnerskapet innebär bland annat kompetensutveckling och kontakt med studenter.

Inom Handelshögskolans partnerprogram erbjuds företag och organisationer ett långsiktigt samarbete där målet är att skapa värde för båda parter. Samarbetet ger Mannheimer Swartling tillgång till kompetensutveckling och kontakt med studenter, och Handelshögskolan får i sin tur ett värdefullt bollplank i arbetet med att säkerställa att skolans juristprogram möter arbetsgivarnas behov.

– Det är mycket glädjande att kunna hälsa Mannheimer Swartling välkommen till Handelshögskolans partnerprogram, säger Per Cramér, rektor på Handelshögskolan. Det ger oss en ny ram och nya möjligheter att fördjupa och utveckla det redan framgångsrika samarbetet mellan Handelshögskolan och Mannheimer Swartling, och innebär också en breddning och förstärkning av vårt partnerprogram som en arena för samverkan mellan akademin och det omgivande samhället.”

– Vi är väldigt glada över att vara en del av Handelshögskolans partnerprogram. Handelshögskolan är en viktig kunskapsinstitution i vårt närområde och dessutom en rekryteringsbas för oss, säger Stefan Brocker, partner på Mannheimer Swartling. Att kunna rekrytera mycket bra medarbetare och ligga i framkant när det gäller kunskap är A och O för oss. Det känns därför naturligt för oss att fördjupa en redan nära relation till Handelshögskolan.

För ytterligare information, kontakta:

Stefan Brocker, Partner, Mannheimer Swartling Advokatbyrå
031-3551687, 0709-777687, stefan.brocker@msa.se

Annelie Dagerklint, ansvarig, Partnerprogrammet, Handelshögskolan
031-786 55 23, 0709-22 66 83, annelie.dagerklint@handels.gu.se

Maria Norrström, kommunikationsansvarig, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet
031-786 1247, 0709-22 66 89, maria.norrstrom@handels.gu.se