Kandidatstudent inom Marknadsföring på andra plats i reklamtävlingen 48h

Marknadsföringsstudenterna medverkade i reklamtävlingen 48h och kom på andra plats.

Två av våra kandidatstudenter inom marknadsföring: Erik Andersson & Joakim Lundberg deltog i reklamtävlingen 48 h som gick av stapeln i Stockholm den 20 mars. Tävlingen som från början startade i Göteborg av GP och Forsman & Bodenfors går ut på att de tävlande lagen har 48 timmar på sig att ta fram en annons för en ideell organisation som i år var Polstjärna. Det vinnande laget får sin annons publicerad i Svenska Dagbladet, GP och Sydsvenskan. Vinnarna får utöver detta praktisera på en reklambyrå i två veckor samt dela på vinstsumman 18 000 kr.

Erik Andersson medverkade i laget som kom på andra plats. Om lagets bidrag säger han: ”Vi ville skapa en känsla av ensamhet och hur svårt det kan vara att berätta att man är utanför en social gemenskap, för någon som står en nära. Vi ville också skapa en kontrast mellan bilden och orden och vi ville ge målgruppen lite av ett hugg i magen känsla när man ser annonsen.” Vidare menar han ”att det var otroligt lärorik och man fick chansen att träffa nya människor och arbeta i olika konstellationer. Fler studenterna borde ta chansen att vara med i denna tävling”.