Joakim Sandberg erhåller the Holmes Rolston, III Early Career Essay Prize

International Society for Environmental Ethics och Center for Environmental Philosophy ger det första Holmes Rolston III Early Career Essay Prize till Joakim Sandberg för hans artikel, "My Emissions Make No Difference" som kommer att publiceras i nästa nummer av Environmental Ethics.

Artikeln tar upp ett viktigt och angeläget ämne, frågan om individens ansvar i förhållande till koldioxidutsläpp. Joakim Sandberg är forskare i praktisk filosofi vid Göteborgs universitet och vid Centre for European Research on Microfinance på Université Libre de Bruxelles, Belgien.

Priset är tänkt att uppmuntra och stödja unga forskare inom miljöfilosofi som disputerat inom de senaste fem åren. Priset är upkallat efter Holmes Rolston III som ett erkännande av hans arbete inom miljöfilosofins område.

Mer finns att läsa på International Society for Environmental Ethics hemsida.