Inte för sent att söka till vårens språkutbildningar

bild på språkstudentKanske en grundkurs i tyska eller fortsättningskurs i engelska är något för dig? Det finns fortfarande möjlighet att göra en sen ansökan till många av våra kurser!

Institutionen för språk och litteraturer erbjuder utbildningar i språk från hela världen – som arabiska, engelska, franska, japanska, kinesiska, ryska, spanska och tyska. Fördjupa dina språkkunskaper eller lär dig ett nytt språk från grunden.

I våra språkutbildningar tränar du inte bara själva språket i tal och skrift. Du får även en bred teoretisk kunskap om vad språk är och hur språk används i olika sammanhang. Du får också möjlighet att fördjupa dig i språkets litteratur och kultur. Det ger dig en global språklig bildning och en bred kulturell kompetens!

Sök via www.antagning.se

Många av våra kurser är fortfarande öppna för sen anmälan via www.antagning.se. Sista dag för sen ansökan varierar mellan kurserna, eftersom de stängs efterhand som respektive kurs fått tillräckligt många sökande, så skynda dig!

Läs mer om våra utbildningar på: http://sprak.gu.se