Informationsmöte om stipendium för Minor Field Studies

Vill göra fältarbete i ett utvecklingsland? Då är du välkommen till ett informationsmöte om stipendier för Minor Field Studies för studenter på institutionen för språk och litteraturer, 24 mars 2015 kl. 13.15, sal H423 (Humanisten).

Minor Field Studies (MFS ) är ett SIDA-finansierat stipendium för studenter som vill samla material till sitt examensarbete på kandidat- eller masternivå i ett utvecklingsland. Du får möjlighet att under minst åtta veckors fältstudie studera frågor som är relaterade till utvecklingsprocessen i landet. Syftet med stipendiet är att sprida kunskap om utvecklingsländer och främja internationellt utbyte.

Du som ska skriva uppsats inom något av våra språk under vårterminen 2016, med litteratur- eller språkvetenskaplig inriktning, kan med MFS-stipendiet åka på fältresa till ett utvecklingsland för att samla material till din uppsats. Institutionen har i år tilldelats tre stipendier som nu utlyses. Deadline för att lämna in ansökan är 11 maj 2015 kl. 8.00.

På informationsmötet kommer Malin Petzell, forskare i afrikanska språk, att berätta om sina erfarenheter som MFS-stipendiat och MFS-informatör. Du kommer också att få praktisk information om hur du skall utforma din ansökan och har möjlighet att ställa frågor.

Alla intresserade är varmt välkomna!

/Ulla Åkerström, MFS-koordinator