Handelshögskolans medalj till Barbara Czarniawska och Tomas Söderberg

Barbara Czarniawska, professor, och Tomas Söderberg, filosofie hedersdoktor, är årets mottagare av Handelshögskolans medalj Pro Studio et Sciencia - för engagemang och vetenskap.

Med utmärkelsen Pro Studio et Scientia vill Handelshögskolan vid Göteborgs universitet uppmärksamma och hedra personer som gjort omfattande och mångåriga insatser för att stödja och främja skolan.

Barbara Czarniawska Barbara Czarniawska är professor i företagsekonomi och har varit verksam på forskningsinstitutet GRI vid Handelshögskolan i Göteborg sedan 1996. Hon får utmärkelsen Pro Studio et Sciencia med följande motivering:
För att, med oerhörd produktivitet, innovativt nyskapande och flerkulturell kompetens och erfarenhet, ha varit en avgörande internationell ambassadör för Handelshögskolan och därutöver ha utvecklat dess forskningsverksamhet mot internationell excellens.

Tomas SöderbergTomas Söderberg är filosofie hedersdoktor och ordförande i Torsten Söderbergs Stiftelse. Han får utmärkelsen Pro Studio et Sciencia med följande motivering:
För att under flera decennier, med generositet, djärvhet och stort engagemang, aktivt ha verkat för Handelshögskolans bästa och starkt bidragit till framgångsrik utveckling av både nyskapande, internationell och tvärvetenskaplig forskning.

Medaljerna med tillhörande diplom delas ut i samband med Göteborgs universitets promotionshögtid den 25 oktober.

För ytterligare information kontakta:
Åsa Kultje, kommunikationschef
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet