Handelshögskolan i Göteborg har beviljats medlemskap i Executive MBA Council

Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är ny medlem i Executive MBA Council – en global icke-vinstdrivande organisation för universitet och högskolor som levererar Executive MBA-program. Executive MBA Council har 230 medlemmar som tillsammans levererar 300 Executive MBA-program i 40 länder över hela världen. Executive MBA Councils viktigaste uppgift är att sprida information om Executive MBA-utbildning. Som medlemmar får Handelshögskolan tillgång till ett exklusivt nätverk av affärsskolor i världsklass, vilket i sin tur öppnar för både benchmarking och internationella samarbeten.

Prestigefullt medlemskap bland världens främsta affärsskolor
För att beviljas medlemskap i Executive MBA Council ställs höga krav: skolan ska vara internationellt ackrediterad och deltagarna som antas till Executive MBA-programmet ska vara heltidsarbetande chefer med minst fem års arbetslivserfarenhet. Dessutom krävs en skriftlig rekommendation från en befintlig medlem i Executive MBA Council. Som en av 150 handelshögskolor i världen med en EQUIS-ackreditering, liksom enda svenska handelshögskola med AMBA-ackreditering för sitt Executive MBA-program, uppfyller Handelshögskolan vid Göteborgs universitet dessa krav. Håkan Ericson, VD för GU School of Executive Education vid Handelshögskolan i Göteborg är stolt över det nya medlemskapet i Executive MBA Council.

– Vi har under lång tid arbetat målmedvetet för att etablera vårt Executive MBA-program och för att öka kännedomen om hur det kan stärka både deltagare och de arbetsgivare som väljer att nominera medarbetare till programmet. Att beviljas medlemskap i Executive MBA Council ser jag som ett viktigt steg i detta kvalitetsarbete, säger Håkan Ericson på plats i Singapore för Executive MBA Councils årliga konferens.

Executive MBA på deltid med fokus på Norden och Asien
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet var först i Skandinavien med att erbjuda ett Executive MBA-program. Programmet har ett unikt kombinerat fokus på Norden och Asien, med delar av undervisningen förlagd till topprankade universitet i Kina och Indien. Programmet ges helt på engelska på deltid över 21 månader och vänder sig till personer med minst fem års chefserfarenhet. Nästa Executive MBA-program startar den 6 oktober 2016.

För mer information, v.v. kontakta:
Håkan Ericson, VD, GU School of Executive Education, tel +46 31 786 53 81, +46 709 50 63 35, e-mail hakan.ericson@handels.gu.se

Olof Billebo, Business Manager, School of Executive Education, tel +46 31 786 13 83, +46 703 320 1383, e-mail olof.billebo@handels.gu.se

GU School of Executive Education vid Handelshögskolan i Göteborg levererar Sveriges enda AMBA-ackrediterade Executive MBA-program, samt skräddarsydda utbildningar för internationellt inriktade företag på den nordiska marknaden. Utbildningarna levereras i bl a USA, Indien, Singapore, Hong Kong, Kina och Sydkorea. Genom att kombinera akademisk tyngd med praktisk relevans utvecklar GU School of Executive Education sina kunders nyckelmedarbetare. www.guexed.com