Centrum för genusforskning utlyser forskningsmedel

Nu utlyser Centrum för genusforskning (GIG) forskningsmedel gällande bidrag till workshop och tre planeringsbidrag. Syftet med bidragen är att stödja och stimulera tvärvetenskaplig samverkan inom GIGs verksamhetsområde.

GIG verkar för att främja högkvalitativ genusforskning och bidrar till en utvecklad genusforskning över fakultets- och ämnesgränser såväl som till samverkan med andra universitet och det omgivande samhället.

Planeringsbidrag

Centrum för genusforskning utlyser tre planeringsbidrag med syfte att stödja utveckling av forskningsansökningar i tvärvetenskaplig samverkan inom GIGs verksamhetsområde. Forskningsansökan ska avses att lämnas in till extern forskningsfinansiär under 2014. Bidragen, som är på max 100 000 kr styck (exklusive OH) riktas till disputerade forskare som har ett förordnande på minimum 50 % vid GU.

Ansökningar mottas till och med 31 maj.

Bidrag till workshop

Centrum för genusforskning utlyser bidrag för kostnader vid arrangerande av workshop. Bidraget, som är på max 40 000 kr (exklusive OH) har till syfte att stimulera till tvärvetenskaplig samverkan inom GIGs verksamhetsområde.

Ansökningar mottas till och med 30 juni.

Mer information om respektive utlysning samt instruktioner och ansökningsförfarande finns på GIGs hemsida.