Årets lärare och Årets administratör på Handelshögskolan har utsetts!

Vi gratulerar Torbjörn Odlöw som tog förstapriset bland lärarna och Anneli Eriksson som vann utmärkelsen i kategorin administratörer!

I början på varje nytt år utser Handelshögskolans i Göteborg Studentkår, HHGS, ”Årets lärare” och ”Årets administratör” för föregående år. De prestigefyllda utmärkelserna är ett sätt för studenterna att visa sin uppskattning och ett tillfälle att uppmärksamma insatser som är något alldeles extra!

Årets lärare 2014 tilldelades Torbjörn Odlöw, jurist doktor, universitetslektor vid Juridiska institutionen.
Studenternas motivering löd: "För att han har förmågan att göra komplexa ämnen enkla utan att bli grunda. För att han inspirerar studenter till att vilja bli jurister som på riktigt förstår både juridik och dess kontext, som inser och tar sitt samhällsansvar. För att han själv är den juristen. För att han är det goda samtalet personifierat. För att han alltid tar sig tid för sina studenter och för att de går en suck av besvikelse genom varje studentgrupp när han berättar att han har undervisat klart för den här gången."

Årets administratör 2014 tilldelades Anneli Eriksson, utbildningssamordnare på Företagsekonomiska institutionen.
Motiveringen för hennes utmärkelse var likt ovan såväl smickrande som utmålande: ”För att hon är kunnig, lyhörd och alltid tar ett större grepp och ansvar än vad som krävs av henne. För att hon ser när ett svar behövs trots att frågan inte ställts och för att hon är tydlig. För att hon har både viljan och förmågan att hjälpa studenter och för att hon är rakt igenom professionell i sitt yrkeskunnande har studenterna på Handelshögskolan utsett Anneli Eriksson till Årets administratör 2014.”