Göteborgs universitet
Navigate to video: Kulturvård - vårda och ta tillvara
Video (1:18)
Kulturvård - vårda och ta tillvara

Ses vi i höst?

Här har vi samlat information och frågor och svar till dig som sökt en utbildning vid Institutionen för kulturvård.

Kulturvård i Göteborg

Våra utbildningar är professionsförberedande och har fokus på kulturarvsfrågor, landskap och kulturmiljöer, byggnader, trädgårdar, kulturhistoriska föremål och interiörer. Utbildningarna tar avstamp i både naturvetenskapliga, humanistiska och samhällsvetenskapliga perspektiv vilket ger en gedigen kunskapsbas att stå på.

I Göteborg läser du till bebyggelseantikvarie eller konservator eller någon av våra internationella masterutbildningar, Masterprogrammet i kulturvård eller Masterprogrammet i konservering. Våra utbildningar i bygghantverk och trädgårdshantverk och landskapsvård läser du i Mariestad.

Navigate to video: Möt kulturvårdaren Billy Höök
Video (1:44)
Möt kulturvårdaren Billy Höök

Frågor och svar

För dig som blivit antagen

Studentportalen samlar tjänster, verktyg, information och stöd för dig som är student vid Göteborgs universitet.

Hållbarhet i praktiken

Våra utbildningar har tydliga kopplingar till hållbarhetsmålen om hållbar konsumtion och produktion, och hållbara städer och samhällen.