Göteborgs universitet
Bild på Handelshögskolan

Grattis till antagningen och välkommen till Handels­högskolan!

Nu väntar en spännande tid i ditt liv! Här har vi samlat all information om studiestarten på Handelshögskolan.

Hej!

Som student får du en bred bas att stå på inför språnget ut i arbetslivet. Du kommer successivt att bygga dina tillgångar i form av kunskaper, verktyg och färdigheter. Här kommer du att lära dig att samla och analysera information, skolas i kritiskt tänkande, att ifrågasätta det existerande och utveckla nya förslag till lösningar. Åren som student handlar också om personlig utveckling genom nya erfarenheter, diskussioner med klasskamrater och lärare, extrajobb, resor och andra aktiviteter utanför studierna.

Med detta i ryggen är du väl rustad för en öppen, föränderlig och komplex värld!

Per Cramér
Rektor, Handelshögskolan

Navigate to video: Välkomsthälsning från Per
Video (00:49)
Välkomsthälsning från Per

Välkomstbroschyrer

Är du antagen till ett program eller fristående kurs som börjar i höst? I våra välkomstbroschyrer har vi samlat all information som våra nya studenter behöver.

Triple Crown-ackrediterad handelshögskola

Vi är en av cirka 100 skolor i världen som har de tre mest prestigefyllda internationella ackrediteringarna för handelshögskolor. Det visar att vår verksamhet håller en hög kvalitet, även vid en internationell jämförelse, och att vi hela tiden utvecklas i takt med omvärldens krav och förändringar.