Göteborgs universitet
Navigate to video: Snacket går... Vad är hållbarhet?
Video (13:25)

Snacket går... Forskare möter verkligheten

Går det egentligen att få ihop den ekonomiska, sociala och ekologiska hållbarheten i en stad som växer? Se Stenas VD Dan Sten Olsson i ett öppenhjärtigt möte med forskaren Sara Brorström, som studerar organisation och utveckling vid Gothenburg Research Institute, på Handelshögskolan i Göteborg.

"Snacket går..." är en serie program som går ut på att skapa intressanta möten mellan forskare och personer som gör avtryck i samhälle och näringsliv.
I serien medverkar forskare från det tvärvetenskapliga forskningsinstitutet Gothenburg Research Institute.
Butiksdöden, hotet mot det fysiska mötet och möjligheten för solidariska initiativ att ta plats är andra frågor som tas upp i serien.
Det här är ett program för dig som söker det goda samtalet och plats för olika perspektiv att samsas i det offentliga rummet.
Så håll utkik, under hösten hittar du fler oväntade möten här.

Snacket går... Vad är hållbarhet?

Dan Sten Olsson, Stena-sfärens vd möter Sara Brorström, forskare kring hållbarhet och organisation på Gothenburg Research Institute.

Navigate to video: Snacket går... Vad är hållbarhet?
Video (13:24)

Missa inte premiäravsnittet

Under en längre tid har våra möjligheter att träffas ansikte mot ansikte varit begränsade. Samtidigt har digitaliseringen gått framåt med stormsteg. I premiäravsnittet av webbserien Snacket går talar digitaliseringsforskare Nanna Gillberg med Lisebergs VD Andreas Andersen om framtidens möte.

Navigate to video: Snacket går... Hotas det fysiska mötet?
Video (16:23)
Snacket går... Hotas det fysiska mötet?

Kommande avsnitt:

Under hösten 2021 publicerar vi ytterligare två program i serien Snacket går... Missa inte forskaren Maria José Zapata Campos möte med Bruno Chies, initiativtagare till Solidariskt Kylskåp, och Gabriella Wulff som pratar butiksdöd med Gunilla Grahn-Hinnfors på Västsvenska Handelskammaren.

Foto: Göteborgs universitet