Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Interaction and Use of Sp… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Interaction and Use of Speech-Generating Devices in the Homes of Children with Autism Spectrum Disorders–An Analysis of Conversational Topics

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Gunilla Thunberg
Elisabeth Ahlsén
Annika Dahlgren Sandberg
Publicerad i Journal of Special Education Technology
Volym 24
Nummer/häfte 2
Sidor 1-16
ISSN 0162-6434
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Sidor 1-16
Språk en
Länkar www.tamcec.org/jset-index/interacti...
Ämnesord Autism spectrum disorders, Augmentative and alternative communication, Speech-generating device, Intervention, Topic, Activity, Home
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Språkstudier

Sammanfattning

This project investigated the communication of four children with autism spectrum disorders, who used a speech-generating device (SGD) in one or two selected activities in their home environment. The children were between five and seven years of age. The conversational topics introduced by the children and their parents were analyzed. The introduction of the SGD increased conversational interaction, as measured by topic length, for all children in five of the six activities studied. The analysis of topics showed that conversation within the “ongoing activity” increased and that the irrelevant speech used by the two more verbal children was reduced with access to the SGD.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?